Alert Group

Alert Group

Groeien én het verschil blijven maken, dat vroeg om een volgende stap in de digitalisatieslag van beveiligingsbedrijf Alert Group. Samen met SequriX heeft Alert Group gekeken hoe zij hun bedrijfsvoering zo optimaal mogelijk kon digitaliseren. Daarbij is onder andere gekozen voor een koppeling tussen het SequriX platform en het ERP systeem van AFAS.

Alert Group brengt informatiegestuurd beveiligen naar een hoger niveau

Het van oorsprong Sliedrechtse beveiligingsbedrijf gebruikt SequriX voor de planning van haar diensten, het dispatchen van alarmen naar haar eigen surveillancedienst en de digitale rapportage op straat. De rapportage was in een eerder stadium al gedigitaliseerd maar werd nog uitgevoerd op verouderde Windows Mobile devices. De werking hiervan was niet meer optimaal, met dubbele administratie als gevolg. Met de nieuwe software van SequriX is dit verleden tijd en heeft Alert Group gekozen voor een toekomstbestendig platform, dat zich blijft ontwikkelen.

Betere aansturing van de surveillancedienst

Eén van de speerpunten van Alert Group is de eigen alarmcentrale. Deze alarm- en servicecentrale biedt een groot scala aan diensten, van alarmverificatie tot track & trace en van cameratoezicht tot gebouwbeheer. Deze leveren zij aan de meest uiteenlopende marktsegmenten: zowel particulieren als het MKB, maar ook zogenoemde ‘hoogrisico’ objecten van grootschalige bedrijven vallen onder de klantengroep van Alert Alarmcentrale.

Voor Alert Group betekent de samenwerking met SequriX meer controle over, en betere aansturing van, de surveillancedienst. “Met SequriX brengen we informatiegestuurd beveiligen naar een hoger niveau”, aldus John Kruythoff, eigenaar van Alert Group. Marcello van Nifterik, Manager Service Center, vult aan: “Onze centralisten kunnen met de nieuwe software op ieder moment zien waar onze beveiligers zich bevinden, waardoor zij snel de juiste beslissing kunnen nemen. Objectinformatie is voor centralisten direct beschikbaar en eenvoudig en centraal op één plek te wijzigen. Alarmmeldingen kunnen zij vervolgens eenvoudig inschieten op de smartphone van de juiste beveiliger. Ook het terugtrekken van een melding verloopt daarbij digitaal, waardoor telefonisch contact niet meer nodig is. Dit scheelt ons veel tijd en voorkomt miscommunicatie.”

Efficiëntieslag op straat

De overstap naar SequriX betekent niet alleen een vooruitgang voor de alarmcentrale, maar ook de beveiligers op straat ervaren direct de voordelen. “De eerste geluiden van onze beveiligers zijn zeer positief”, vertelt Van Nifterik. “De app werkt snel en intuïtief. Voorheen hadden we vijf of zes ordners in de auto liggen, nu hebben onze beveiligers via de app direct de juiste informatie bij de hand. Digitaal én veilig. Uiteindelijk scheelt deze nieuwe manier van werken ons een uur werk op een enkele dienst. Deze tijd kunnen wij nu besteden aan beveiligen in plaats van administratie.”

Vanuit de alarmcentrale werd er altijd al intensief contact onderhouden met de beveiligers in het veld, maar dankzij de man-down functie van SequriX worden beveiligers bij inactiviteit nu ook proactief benaderd om een levensteken te geven.

“Deze nieuwe manier
van werken scheelt ons
een uur
werk op een
enkele dienst.”

Marcello van Nifterik
Manager Service Center bij Alert Group

Koppeling met AFAS

Voor Alert werd er een koppeling ontwikkeld tussen de ERP software van AFAS en het platform SequriX. Hiervoor is nauw samengewerkt tussen de drie partijen. De koppeling resulteerde in een overzichtelijk beheer van gegevens, waarbij de klanten van Alert Group alle rapportages en facturen in één portaal kunnen raadplegen.

Vervolgstappen

De volgende stap voor Alert Group is om ook haar objectbeveiligers uit te rusten met SequriX. Het platform biedt daarvoor mogelijkheid middels de receptiemodule. Op een desktop of tablet is gemakkelijk een logboek bij te houden, inclusief onder meer bezoekersregistraties. Voor interne en externe rondes switchen beveiligers eenvoudig naar de mobiele applicatie. Daarnaast kijkt Alert Group samen met het team van SequriX naar de managementinformatiebehoefte om de operatie in de toekomst verder te optimaliseren.

Deze case verscheen ook op Beveiligingnieuws.nl

Sigmax praktijkcases

BBN Beveiliging

Het snelgroeiende beveiligingsbedrijf BBN Beveiliging uit Maarssen digitaliseert haar werkprocessen met SequriX. Het bedrijf uit Maarssen kiest voor SequriX vanwege het aansprekende gebruiksgemak voor haar medewerkers en opdrachtgevers en de veelzijdigheid van de software. Per 1 november 2017 werken alle beveiligers en de backoffice van BBN met het nieuwe beveiligingssysteem.

Lees deze caseCheck alle cases

KNB Security Services

Hedendaagse eisen aan beveiligingsbedrijven maken dat ze moeten kunnen vertrouwen op software die altijd en overal werkt. Een negatieve ervaring bewees voor KNB Security Services de waarde van het nakomen van beloften van een leverancier. Dankzij SequriX kan het bedrijf uit Oudenbosch eindelijk serieuze stappen zetten met nieuwe services.

Lees deze caseCheck alle cases

Securion

Met een klantgerichte aanpak, gericht op werken met slimme technologie, maakt Securion het verschil in de beveiligingswereld. SequriX en Securion dagen elkaar continue uit om elkaars dienstverlening te verbeteren.

Lees deze caseCheck alle cases