Vigilat Beveiliging

Beveiligingsbedrijven ontdekken het belang van digitalisering van hun processen. Efficiëntere administratie, optimale aansturing van de surveillance en veel meer inzicht in alle processen. Voor zowel de klant als de beveiliger. SequriX maakt beveiliging zichtbaar. “Onze klanten hebben direct inzichtelijk wat er is gebeurd.”

Vigilat Beveiliging digitaliseert met SequriX

 “We hebben met SequriX volledig inzicht in de prestaties van ons bedrijf”, zegt Jelwo de Boer van beveiligingsbedrijf Vigilat uit Apeldoorn. Vigilat gebruikt sinds kort de nieuwste SequriX software. De Boer, Commercieel Manager bij Vigilat, klikt op de knop en de volledige ronde van een van zijn beveiligers is zichtbaar op zijn scherm. Waar hij is geweest, hoe lang de beveiliger er is geweest en wat hij heeft waargenomen. SequriX is een softwaresysteem waarmee beveiligingsbedrijven surveillance, receptiediensten en alarmopvolgingen digitaliseren. Alle gegevens over objecten, klanten, locaties, wagenpark en contracten kunnen in één systeem worden beheerd. Surveillanten gaan op pad met een smartphone waarmee zij bevindingen registeren en alarmen opvolgen. Doel van de software is om efficiënter te werken. Daarnaast is de rapportage richting klanten vanuit SequriX beter en overzichtelijker dan voorheen.

Opvolgen

De Boer schetst een beeld hoe tot voor kort vrijwel de hele beveiligingsbranche werkte. “Alles gebeurde via handgeschreven bonnen. Dan hadden we drie doordrukvellen, met allemaal codes. Die vellen werden verzameld op kantoor en verder verwerkt op de afdeling administratie. Alles werd handmatig gedaan. Dat kwam in een groot Excel-bestand. Het werkte heus wel, maar we zagen dat het efficiënter en beter kon.” Vigilat bestaat al meer dan 25 jaar, heeft ongeveer 15 eigen voertuigen en heeft meer dan 100 gemotiveerde betrokken beveiligingsprofessionals in dienst. Daarmee bestrijkt het bedrijf de regio rond Apeldoorn, Deventer en Zutphen, de zogenoemde Stedendriehoek.

Relevante informatie

De digitalisering van Vigilat was zowel een efficiëntie-slag als een professionaliseringsslag. Aan het begin van de dienst logt een werknemer in op zijn smartphone. Daarin staat een takenpakket klaar. Van klant tot klant is het duidelijk wat van de betreffende beveiliger wordt verwacht. “Het werkt twee kanten op”, zegt De Boer. “Onze klanten zijn blij, want zij hebben direct inzichtelijk wat er is gebeurd. Zij krijgen na elke controle door onze beveiligers geautomatiseerd een pdf in de mailbox, met alle relevante informatie. Denk hierbij aan informatie over wie waar was en wat er gebeurde. De klanten willen deze inzichten. De andere kant is dat het personeel van De Boer ook veel beter tot zijn recht komt. “Onze mensen hebben meer tijd tijdens hun ronde nu ze zich niet bezig hoeven te houden met het handmatig schrijven van bonnetjes. Ze kunnen zich bezighouden met hun vak. Ze zijn de ogen en oren voor onze klanten. Dat is hun kracht en mede daardoor worden ze zo gewaardeerd.” Naast bovenstaande voordelen zijn er ook voordelen voor de interne bedrijfsvoering. “De digitalisering van de processen van een surveillant betekent direct minder administratieve rompslomp in de backoffice. Als de beveiliger klaar is met zijn taak, staan de gegevens gelijk in onze backoffice. Vervolgens is met één druk op de knop de facturatie uitgevoerd.”, licht De Boer toe. “Zo besparen we aanzienlijk op administratieve personeelskosten”.

Vertrouwen

Juist in de beveiligingsbranche weet men hoe kwetsbaar informatie kan zijn. De Boer: “Wij realiseren ons dat data over internet gevoelig kan liggen. Noch wij, noch onze klanten willen dat data op straat komt te liggen. Wij krijgen het vertrouwen van onze klanten en dat mogen we nooit beschamen. We kennen de schakelcodes en bijzonderheden van hun pand en ook zijn we in bezit van de sleutels.” Dat betekende voor De Boer dat hij voor zijn automatisering niet met de eerste de beste ICT-club in zee kon gaan. “We kozen heel bewust voor SequriX. Zij zijn ervaren in het maken van software, onder andere voor politie en overheidsinstanties. Zij weten dus wat het betekent om vertrouwelijk met informatie om te gaan.” Joost Meuleman, ‎Commercieel Manager van SequriX, sluit zich aan: “Data is heel belangrijk. Met ons systeem kunnen beveiligingsbedrijven hun operatie gemakkelijk analyseren. Daarmee kunnen zij hun klanten directer en beter bedienen door bijvoorbeeld uitgebreide adviezen te geven.” Viligat deelt ook belangrijke waarnemingen met de lokale politie. De Boer: “Doordat beveiligers opvallende zaken gemakkelijk digitaal rapporteren, kunnen we informatie snel met hen delen. Op deze manier dragen we op diverse vlakken bij aan een veiligere regio”.

Volledig online

SequriX is een online systeem, data staat dus in een beveiligde cloud. Dit wil niet zeggen dat beveiligingsbedrijven SequriX aanschaffen en het verder zelf maar moet uitzoeken. Meuleman: “De begeleiding en de implementatie zijn cruciaal. Niet alleen voor het beveiligingsbedrijf, maar ook voor ons. We verkopen niet een app’je op een mobieltje. Wij zijn partner van de security-bedrijven. We helpen mee in de optimalisering van hun bedrijfsprocessen. Natuurlijk hoort daar training en begeleiding bij.” Het product van SequriX is niet exclusief voorbehouden aan Vigilat. “Elk beveiligingsbedrijf, groot of klein, kan zich aansluiten. En als bedrijven groeien, is de dienstverlening gemakkelijk op te schalen. Zo kan iedereen meegaan met de digitale slag die nu in de beveiligingsbranche speelt.”

Jelwo de Boer van Viligat

Waarom kiezen voor Sigmax

20

Jaar ervaring

5

Business units

6

Expertises

350

Klanten
wereldwijd

200+

Sigmax professionals

51

IT specialisten

78

Software Developers

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax

Sigmax expertises

Sigmax helpt professionals een stuk efficiënter en prettiger te werken.  We verzorgen de volledige ICT infrastructuur keten voor bedrijven. En ontwikkelen innovatieve software: op handhelds, smartphones en tablets. Bekijk hier onze expertisegebieden.

Bekijk al onze oplossingen

Wat is uw doel?

Ontdek waarmee wij uw organisatie kunnen helpen. Of bekijk hier wat wij voor onze klanten realiseerden.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Wat we voor klanten realiseerden
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC & Sigmax hielp de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met