Prescan Edwin

Prescan

Sinds 2015 verzorgt Sigmax bij Prescan de werkplek oplossing ONE Workspace, aangevuld met telefonie via ONE Communications. Wij spraken ICT Manager Edwin Kortleve op de locatie in Baarn over het partnership.

“Sigmax kijkt echt naar de beste oplossing en de beste inrichting hiervan.”

ICT is van vitaal belang voor de medische screening die Prescan uitvoert bij mensen mét en zonder klachten. Prescan is al 13 jaar actief en marktleider op het gebied van preventief medisch onderzoek in binnen- en buitenland. Binnen de groeiende, ambitieuze organisatie is Edwin Kortleve ICT-manager voor meerdere kantoren en klinieken. Toen Kortleve in 2012 bij Prescan kwam werken was de ICT toentertijd toe aan vernieuwing, dat creëerde kansen. Naast Sigmax kwamen ook andere leveranciers in beeld. Maar waar andere leveranciers een onpremises vernieuwing voorstelden, introduceerde Sigmax een cloudoplossing.

“We zagen de hoge initiële kosten voor een compleet nieuwe onpremises omgeving niet zitten”, vertelt Kortleve. “Met cloud weet je qua kosten maandelijks waar je aan toe bent en maak je altijd gebruik van een goed datacenter, voorzien van high-tech faciliteiten. Wij kunnen onze hosting bijvoorbeeld nooit zo goed faciliteren als een gespecialiseerde partij dat kan doen. Dezelfde redundantie bieden is een utopie.”

Zorgeloos werken zonder storingen

Kortleve: “ONE Workspace draait bij ons heel goed. In feite is de hele infrastructuur de deur uit gegaan. Het meerdendeel van de werkplekken – zo’n 70 procent – zijn nu thin clients met Windows Remote Desktop (RDS) waarmee we zelden storingen ervaren. Gebruikmaken van werkstations in plaats van thin clients betekent extra risico’s en meer complexiteit. Ook voor de performance zijn werkstations niet nodig omdat de applicaties die wij bij Prescan gebruiken prima in een hosted omgeving draaien. Er ontstaat zo geen legacy, wij hebben weinig omkijken naar de configuratie en in de inrichting heb je een gigantisch schaalvoordeel.”

ONE Communications: flexibiliteit zonder limiet

“Ook wat betreft telefonie willen we juist flexibiliteit en niet gebonden zitten aan limieten. Met seizoensinvloeden hebben wij niet te maken, maar soms ervaren we wel drukke perioden die we niet altijd kunnen voorspellen. Bovenal vinden we dat telefonie, net als desktopomgevingen, gewoon altijd moet werken. Downtime is ongeoorloofd, want dat staat veelal gelijk aan gemiste klandizie en heeft dus een enorme impact. We zijn een bedrijf dat zeer afhankelijk is van de telefoon. “Wat ik erg fijn vind is dat ik snel en eenvoudig voor ieder project een nieuw telefoonnummer kan aanmaken”, vertelt Kortleve. “Binnen twee minuten gaat dan de telefoon al over. Ook vind ik het prettig dat ik zonder programmeren of externe hulp complexe callflows kan inrichten. Met onze vorige oplossing waren deze zaken ondenkbaar.”

Digitalisering hoog op de agenda

Door het partnership met Sigmax heeft Prescan de vrijheid om zelf nieuwe accounts, applicaties of systemen in te regelen zonder in nieuwe hardware te investeren. Hierdoor kan Kortleven programmatuur van een applicatieleverancier afnemen en draait het binnen een mum van tijd op de benodigde virtuele machines. “Het is erg prettig om direct op- en af te kunnen schalen in ICT-mogelijkheden en met Sigmax snel over uiteenlopende zaken te kunnen schakelen.”

Kortleve ziet in Sigmax een goede partner voor toekomstige automatisering. “Met Sigmax hebben we weinig omkijken naar de feitelijke ICT en profiteren we van korte lijntjes naar verschillende specialisten op hun vakgebied. De support ervaren wij als goed. Meldingen worden vlot opgevolgd. Sigmax kijkt daarnaast altijd verder dan naar de standaard oplossing. We zijn blij dat nu we voor Sigmax hebben gekozen, echt kunnen profiteren van flexibiliteit in onze ICT.”

Download de volledige case 

Meer over ONE Solutions & Services

Sigmax empowers professionals samen met