Pure Energie

In Nederland schakelen steeds meer huishoudens over op écht groene stroom. Pure Energie, de energieleverancier die liefst vijf keer op rij is uitgeroepen tot groenste aanbieder van Nederland, groeit samen met ICT-partner Sigmax explosief.

‘Sigmax weet feilloos de behoefte van de klant naar techniek te vertalen’

Pure Energie bewijst dat het beste niet van ver hoeft te komen. Slim de energie uit duurzame Nederlandse bronnen als wind en zon omzetten in groene stroom, spreekt steeds meer mensen in Nederland aan. Als ICT-partner voor applicaties en infrastructuur, helpt Sigmax de ambities van Pure Energie vorm te geven en zijn klanten optimaal te bedienen.

“ICT moet er gewoon zijn en het moet werken.” Zo simpel schetst Martijn Tielkes zijn verwachtingen van een technologiepartner. Hij is ICT Manager bij Pure Energie, sinds 2013 het energiemerk van Raedthuys. Met business faciliterende ICT heeft Sigmax sinds 2012 als vaste leverancier van Raedthuys een cruciaal aandeel in de ontwikkeling van Pure Energie. “Voor mij gaat het er in dit partnership om dat we samen een meerwaarde creëren.”

Pure Energie hanteert hoge standaarden, waarbij groene stroom leveren bijvoorbeeld betekent dat men 100 procent gebruik maakt van duurzame bronnen. Voor de ICT van het energiebedrijf is dat niet anders, geeft Tielkes aan. “Ik wil dat alles perfect functioneert. Er mogen voor mensen geen belemmeringen bestaan om hun eigen werk te doen.”

Pure Energie

Onderdeel van de Raedthuys Groep

Opgericht: 1995

Medewerkers: 50

Hoofdkantoor: Enschede

www.pure-energie.nl

www.raedthuys.nl

Oog voor de visie van de klant

In Sigmax heeft Pure Energie een partner gevonden die altijd levert. Al vanaf het begin verliepen de contacten tussen beide partijen positief: “Sigmax had een supergoed verhaal, krachtige ideeën over hosting en cloud en een visie op onze groeiambitie en hoe ICT die zou helpen vormgeven. Deze business-wise aanpak sprak me enorm aan en sloot goed aan bij mijn eigen ideeën.”

Samen werd besloten tot een businesscase waarin de hardware naar de private cloud werd gemigreerd, maar waarbij binnen de samenwerking Pure Energie de technische controle behoudt. Daarnaast heeft Sigmax inmiddels de technische support en de ondersteuning van eindgebruikers van de energieleverancier overgenomen. “Van de keuze die we toen hebben gemaakt, hebben we nu nog elke dag profijt”, stelt Tielkes. Periodiek wordt het partnership geëvalueerd en jaarlijks vindt een strategisch overleg plaats. “De afspraken die we hierbij maken, worden netjes door Sigmax uitgewerkt en vastgelegd.”

Partnerschap creëert ruimte voor eigen innovatie

De snelle groei van Pure Energie maakt dat Sigmax nu zo’n vijftig werkplekken ondersteunt. Waar Tielkes en zijn team applicaties als ERP, CRM en VoIP zelf blijven beheren, is hosting,  systeem- en netwerkbeheer bij Sigmax ondergebracht. “Zo besparen we mankracht en kan ik me bezig houden met teambegeleiding en nieuwe uitdagende projecten. Ondertussen worden nieuwe werkplekken volledig geconfigureerd aangeleverd. We hebben er geen omkijken meer naar.”

Sinds kort maakt Pure Energie gebruik van de Sigmax ONE Cloud, een platform dat verschillende cloudomgevingen combineert, waarmee Tielkes nieuwe technologieën als Azure multi-factor authentication, enterprise mobility management en Office 365 zeer snel in gebruik kan nemen. “Ik kijk altijd naar nieuwe mogelijkheden. Het ONE Cloud platform biedt ons de onafhankelijkheid, schaalbaarheid en 24×7 beschikbaarheid die we zoeken. Iedereen kan altijd werken en ook in het weekend loopt alles door”, zegt de ICT Manager. “Samen met Sigmax hebben we mooie stappen gezet waardoor we de explosieve groei van Pure Energie kunnen bijbenen.”

Ontzorgend partnership: de volle aandacht voor de factor mens

Tielkes hecht aan de prettige samenwerking waarbij Sigmax niet op zijn stoel gaat zitten maar wel kundig adviseert. “Ze denken mee en dragen ideeën aan om samen naar ‘the next level’ te gaan.” Hij typeert Sigmax als “een mooie mix tussen mens en techniek”. In een toelichting daarop geeft hij aan: “Je hebt in de ICT mensen nodig die de wensen van de klant kunnen vertalen naar de techniek. Sigmax heeft dat in de vingers. Overal gaat weleens wat mis, maar het gaat erom dat het goed wordt aangepakt en oplost. Bij Sigmax heb ik dat gevoel. Als ik er iets neerleg, hoef ik er niet meer naar om te kijken en wordt het van A tot Z uitgevoerd. Dat vind ik top! Zoals Sigmax ben ik ze eigenlijk nog niet tegengekomen. Hier in de regio zijn ze uniek.”

Download de volledige case 

Meer over ONE Solutions & Services

Voordelen Sigmax ONE Cloud

 

  • Gebruikmaken van krachtige en veilige publieke cloud naast een eigen serveromgeving
  • Flexibel op- en afschalen
  • Achteraf betalen naar gebruik
  • Eenvoudig beheer, desgewenst volledig door Sigmax
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Zaanstad

In Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases