Timing case Hetty

Timing Uitzendbureau

Beschikken over actuele, aan de vraag beantwoordende ICT zonder zelf eigenaar te zijn van infrastructuur? Het partnership met Sigmax stelt Timing in staat onderscheidend in de markt te opereren met krachtige technologie.

Een veranderende business vereist een flexibele én betrouwbare ICT-partner

Economische veranderingen zijn traditioneel het sterkst voelbaar in de cyclische uitzendbranche. De gevolgen van de digitalisering zijn voor uitzendorganisatie Timing dan ook merkbaar in alle facetten van zijn business. Computers en robots veranderen de aard van het werk, maar op welke manier is onduidelijk. Eén ding is wel zeker: Timing moet te allen tijde blijven innoveren om op de beste manier flexibel uitvoerend personeel in te zetten.

“Bij Timing willen we voorop lopen en aan de laatste ontwikkelingen meedoen.” Hetty Braam, Manager ICT & Informatiemanagement bij Timing Uitzendbureau heeft haar missie duidelijk voor ogen. Hoe zij aan deze opdracht invulling geeft, verschilt van concurrenten. “Wij hebben het ICT-beheer vanaf dag één uitbesteed. We beschikken dus niet over een eigen ICT-afdeling, maar het is voor ons wel essentieel om 24×7 in de lucht te zijn.”

Timing

Sigmax ICT-partner sinds 2011

Hoofdkantoor: Apeldoorn

Vestigingen: 51

Marktpositie: nummer 5 uitzendbureau in Nederland

www.timing.nl

ICT-uitbesteding aan een partij met bewezen kwaliteiten

Sinds 2011, toen Timing fuseerde met Persoonality, vertrouwt de uitzendorganisatie op Sigmax, dat na aanbesteding als “beste uit de bus” rolde. “Wij bouwen sindsdien en naar volle tevredenheid op Sigmax”, zegt ze. “De continuïteit en beschikbaarheid die nodig zijn voor onze ICT, kunnen wij niet zelf borgen.”

Braam noemt het partnership met Sigmax zowel operationeel en strategisch belangrijk voor de organisatie. “We hebben te maken met een nieuwe generatie gebruikers die niet tegen de beperkingen van de eigen ICT aan wil lopen en met eigen tools werkt. De tijd dat je een aantal applicaties beschikbaar stelt en klaar bent, ligt inmiddels ver achter ons. Sigmax brengt kennis over ICT in en denkt met ons mee. Ze weten wie we zijn, hoe we werken en wat we willen. De interactie die binnen het partnership ontstaat, maakt dat we ons verder ontwikkelen en continu blijven innoveren.”

De handen en het hoofd vrij voor eigen projecten

“Doordat we aan de operationele kant rust hebben, kan ik mij volledig focussen op de ontwikkelkant van onze ICT”, zegt Braam. Timing werkt met Sigmax ONE Cloud om 24×7 beschikbaarheid te realiseren en de vraag vanuit gebruikers te faciliteren. Als grootste voordeel noemt ze de schaalbaarheid van de hybride cloudoplossing.  “Op sommige momenten willen we maximale capaciteit tot onze beschikking hebben. Met Sigmax ONE Cloud kunnen we dat. Er ligt altijd een ‘XL-jas’ klaar om aan te trekken, zonder dat we ervoor betalen. We betalen per maand voor het gebruik en passen zelf de capaciteit flexibel aan.”

Sigmax heeft voor Timing binnen de ONE Cloud gekozen voor de Microsoft cloud Azure. In de toekomst kunnen daar nog andere clouds bijgeschakeld worden, bijvoorbeeld die van Amazon en Google. “We willen de hybride mogelijkheden van de ONE Cloud nog meer gaan benutten en zijn van plan met Sigmax een steeds efficiëntere multisourcing-strategie te ontwikkelen. Door koppelingen te maken tussen applicaties en te switchen tussen clouds creëren we een optimale, efficiënte infrastructuur waarbij we optimaal gebruik maken van de voordelen van alle clouds samen.”

Een partner van gouden waarde

Sigmax is uniek in het maatwerk dat ze leveren, vindt Braam. “Ze kunnen echt schakelen op klantvraag. Onlangs kreeg ik nog vanuit de OR een compliment over Sigmax. Onze medewerkers voelen zich gehoord en ervaren Sigmax als een prettige serviceverlener.” De meerwaarde is volgens de Manager ICT het uitstekende partnership. “Je merkt dat Sigmax meer doet dan alleen leverancier zijn van ‘normale’ dienstverlening. Ze gaan net een stapje verder in het beantwoorden van de vraag. Daarmee zijn ze een verlengstuk van onze organisatie.”

Download de volledige case 

Meer over ONE Solutions & Services

Voordelen Sigmax ONE Cloud

 

  • Gebruikmaken van krachtige en veilige publieke cloud naast een eigen serveromgeving
  • Flexibel op- en afschalen
  • Achteraf betalen naar gebruik
  • Eenvoudig beheer, desgewenst volledig door Sigmax
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Zaanstad

In Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases