First-Time-Fix

Het niet in één keer kunnen oplossen van een probleem is een voorname bron van frustraties bij klanten. Daarnaast is het een onnodige kostenpost voor serviceorganisaties; extra verreden kilometers, verkeerde onderdelen die besteld worden en natuurlijk de verspilde tijd, die beter aan andere opdrachten besteed had kunnen worden. Het verbeteren van de First-Time-Fix maakt het mogelijk om uit te groeien tot een klantgedreven serviceorganisatie.

Fix de First-Time-Fix

Field Service software helpt First-Time-Fix te verbeteren door vertraging in werkzaamheden te voorkomen. Intelligente planning zorgt ervoor dat een medewerker met de juiste skills en met het juiste materiaal naar een klus gestuurd wordt. Door intelligente klantcommunicatie, bijvoorbeeld in de vorm van (SMS) notificaties, weet de klant exact wanneer u arriveert en voorkomt u ‘niet-thuis situaties’. Daarnaast kunnen vraagstukken rondom garantie direct worden afgehandeld, door monteurs inzicht te geven in contractuele afspraken.

Zelfs met de beste planningtools en communicatie is het niet altijd mogelijk om de klus in één keer te klaren: het probleem kan niet gevonden worden of de benodigde materialen zijn niet beschikbaar. Dit heeft niet alleen een negatief effect op uw eigen planning, maar ook op de klantervaring indien niet direct kan worden aangegeven wanneer de klus afgerond wordt. Goede field service software beperkt de schade voor u, door uw medewerker in staat te stellen direct vanaf zijn mobiel een vervolgafspraak met de klant in te plannen. Dit resulteert in duidelijkheid voor uw klant én minder telefoonverkeer naar uw callcenter.

Top features

Notificaties via SMS, e-mail of WhatsApp

Connect IoT

Vervolgafspraken op mobiel

Connect Field Service Software helpt u verder

Het complete Connect Field Service platform biedt u uitgebreide mogelijkheden om uw First-Time-Fix te verbeteren:

  • Notificaties – Voorkom ‘niet-thuis’ situaties door uw klant via e-mail, SMS of WhatsApp op de hoogte houden. Niet alleen bij het inplannen van een opdracht, maar tijdens alle belangrijke stappen in uw proces.
  • Connect IoT – Door de inzet van IoT heeft u real-time inzicht in de status van een installatie en begint uw service medewerker beter geïnformeerd aan een klus.
  • Vervolgafspraken inplannen – Ter plekke vervolgafspraken plannen, zonder tussenkomst van planners of KCC’s, geeft uw klanten direct duidelijkheid.
Freek van Bokhoven

Freek van Bokhoven

Business Unit Manager
Sigmax Field Mobility

Meer informatie ontvangen?

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 56 vestigingen en een mobiele service zorgen de 250 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Zaanstad

In Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Oplossing overzicht

Met Connect Field Service software, rijke interfaces en de kennis van onze consultants helpt Sigmax u bij de optimalisering van al uw planningsvraagstukken.

Connect software

Connect is dé field service management oplossing die uw totale serviceproces ondersteunt. Wij helpen u een succesvolle, geïntegreerde en veilige software oplossing in te richten. Van First-Time-Fix tot predictive maintenance.

Lees verder

Connect diensten

Ons doel is ervoor zorgen dat uw serviceorganisatie optimaal gebruik kan maken van software oplossingen. Daarom bieden we support tijdens elke efficiency stap die u wilt gaan zetten. Ontdek hier hoe we implementaties ondersteunen en diensten op maat leveren.

Lees verder