Klantcommunicatie Sigmax

Klantcommunicatie verbeteren

Uw klanten verwachten proactief, realtime en via een kanaal naar keuze te worden geïnformeerd over de status van hun serviceverzoek. Om te kunnen voldoen aan deze verwachting, moet u afzien van papieren formulieren en excelsheets voor het plannen diensten. Inzage in de actuele status van de service aanvraag, zowel voor, tijdens als na de afhandeling, vergt een automatische benadering.

Continu klantcontact

Om aan de hedendaagse klantverwachting te voldoen is field service management-software met geavanceerde klantcommunicatiemogelijkheden essentieel. Hiermee houdt u de klant via e-mail of SMS doorlopend op de hoogte. Dit helpt klanten hun tijd te plannen en voorkomt frustratie. Mocht de klant niet meer ter plaatse zijn wanneer de service is afgerond, dan wordt een automatische afmelding verzonden.

Field service software helpt u ook tijdens de klus bij het communiceren met de klant. Bijvoorbeeld bij het uitvoeren van inspecties en probleemanalyses. Een geconfigureerde field service oplossing stelt uw medewerker in staat de juiste vragen te stellen. De resultaten worden automatisch teruggekoppeld naar uw ERP systeem en als rapport met één druk op de knop verstuurt naar uw klant.

Daarnaast kunnen prestaties inzichtelijk worden gemaakt door uw klant om feedback te vragen na het bezoek. De resultaten zullen u helpen verder door te groeien naar een klantgedreven service organisatie.

Top features

SMS, e-mail of WhatsApp notificatie

Vragenlijsten en checklists

Klanttevredenheid meten

Connect Field Service Software helpt u verder

Het Connect Field Service platform biedt uw organisatie uitgebreide mogelijkheden om klantcommunicatie te optimaliseren:

  • Notificaties – Houd uw klant (automatisch) op de hoogte via e-mail, SMS of WhatsApp tijdens verschillende stappen in het service proces.
  • Configurabele vragenlijsten – Stel uw medewerkers in staat op vastgestelde momenten een enquête of checklist in te vullen.
  • Klanttevredenheidsmetingen – Geef uw klanten een stem en stel ze in staat u te voorzien van waardevolle feedback.
Freek van Bokhoven

Freek van Bokhoven

Business Unit Manager
Sigmax Field Mobility

Meer informatie ontvangen?

Sigmax praktijkcases

Case

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax hielpen de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases

Oplossing overzicht

Met de Connect Field Service software en kennis van onze consultants helpt Sigmax u te ontwikkelen tot een klantgedreven serviceorganisatie.

Connect software

Connect is dé field service management oplossing die uw totale serviceproces ondersteunt. Wij helpen u een succesvolle, geïntegreerde en veilige software oplossing in te richten. Van First-Time-Fix tot predictive maintenance.

Lees verder

Connect diensten

Ons doel is ervoor zorgen dat uw serviceorganisatie optimaal gebruik kan maken van software oplossingen. Daarom bieden we support tijdens elke efficiency stap die uw wilt gaan zetten. Ontdek hier hoe we implementaties ondersteunen en diensten op maat leveren.

Lees verder