Internet of Things Sigmax

Onderscheidende services

Voor veel serviceorganisaties is het bereiken van predictive maintenance een heilige graal. Kunnen voorspellen wanneer een object een kritisch moment bereikt waarop bepaalde onderdelen vervangen moeten worden is complex en afhankelijk van vele factoren. Maar zeker niet onmogelijk!

Van reactief naar proactief onderhoud

Het Internet of Things, in combinatie met de juiste contextdata, stelt organisaties in staat om apparatuur real-time te monitoren. Daarnaast zijn kosten voor connectiviteit en sensoren drastisch afgenomen. Hierdoor bent u in staat de stap van correctief en preventief onderhoud naar voorspellend onderhoud te maken. Sneller dan u wellicht voor mogelijk hield. De voordelen zijn evident:

  • Proactieve klantcommunicatie – In plaats van dat de klant u belt, belt u de klant wanneer een onderdeel aan vervanging toe is.
  • Reductie van downtime – Storingen kunnen opgepakt worden voordat een asset (definitief) uitvalt.
  • Langere levensduur installaties – Doordat kwaliteit van bepaalde onderdelen beter worden gemonitord, wordt de levensduur verlengd
  • Efficiëntere planning – Door continu inzicht in de conditie van uw assets, beter in staat zijn pieken te voorspellen
  • First-Time-Fix verbeteren – Service medewerkers beginnen beter geïnformeerd aan een klus
  • Proces/product optimalisatie – IoT verschaft inzicht in zwakke plekken van uw bedrijfsproces of product
Top features

Predictive maintenance

Monitoring op afstand

Connect IoT

Connect Field Service Software helpt u verder

Met jarenlange ervaring en bewezen technologieën helpt Sigmax uw organisatie van reactief naar proactief onderhoud. Van het verwerken van de sensordata uit assets tot aan het autonoom inschakelen van monteurs: met Connect IoT en de Connect Datahub is het mogelijk de juiste data uit verschillende systemen te combineren.
 

Freek van Bokhoven

Freek van Bokhoven

Business Unit Manager
Sigmax Field Mobility

Meer informatie ontvangen?

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 56 vestigingen en een mobiele service zorgen de 250 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Oplossing overzicht

Met de Connect Field Service software en kennis van onze consultants helpt Sigmax u te ontwikkelen tot een klantgedreven serviceorganisatie.

Connect software

Connect is dé field service management oplossing die uw totale serviceproces ondersteunt. Wij helpen u een succesvolle, geïntegreerde en veilige software oplossing in te richten. Van First-Time-Fix tot predictive maintenance.

Lees verder

Connect diensten

Ons doel is ervoor zorgen dat uw serviceorganisatie optimaal gebruik kan maken van software oplossingen. Daarom bieden we support tijdens elke efficiency stap die u wilt gaan zetten. Ontdek hier hoe we implementaties ondersteunen en diensten op maat leveren.

Lees verder