Digitale werkbon

Stap over op papierloos werken

Papieren werkbonnen zijn niet alleen schadelijk voor het milieu, maar worden daarnaast vaak niet volledig ingevuld, zijn soms onleesbaar en raken kwijt. Het kost een organisatie daarnaast veel tijd om de administratie te verwerken. Een digitale werkbon is een goede oplossing voor dit probleem.

 

Altijd de juiste informatie bij de hand

Met een digitale werkbon is de buitendienstmedewerker altijd up-to-date. Zo heeft hij inzicht in de historie en contractuele informatie, worden storingen eenvoudig doorgegeven én neemt hij automatisch meetwaarden over.

Ontdek Connect, onze digitale werkbon  

De voordelen van een digitale werkbon met Sigmax Connect:

  • Nauwkeurige en efficiënte administratie
    Reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen worden zoveel mogelijk automatisch geregistreerd.
  • Hogere First-Time-Fix
    Minder niet-thuis-situaties dankzij slimme notificaties, inzicht in voorraad van collega’s in de buurt en direct afrekenen aan de deur.
  • Tevreden klanten
    Kan een opdracht niet na één bezoek worden afgerond? Plan gelijk samen met de klant een vervolgafspraak in.

Demo aanvragen

Digitaliseer uw werkbon

Werkt u nog met papieren werkbonnen, checklists en formulieren? Dan herkent u dit vast wel:

  • Het maken, invullen en verwerken van werkbonnen kost veel tijd
  • U heeft last van moeilijk leesbare handschriften en vervaagde gegevens
  • Werkbonnen en formulieren raken regelmatig kwijt
  • Er worden fouten gemaakt, waardoor de administratie onnauwkeurig is
  • Het aanpassen van processen kost veel tijd en gedoe

Door uw werkbon te digitaliseren bespaart u tijd, verbetert u uw service en is de administratie altijd op orde.

Optimale ondersteuning van specifieke werkprocessen

We begrijpen dat u specifieke werkprocessen heeft en dat u deze wilt behouden. Onze field service oplossing is standaard, maar wel geheel op maat te configureren. Hierdoor heeft u de voordelen van een stabiele en betrouwbare oplossing, maar wel met het gevoel van een maatpak.

Door uw werkbon te digitaliseren bereikt een serviceorganisatie drie doelen in één keer:

  • Sneller factureren – Facturen worden automatisch opgemaakt of reken direct af aan de deur.
  • Kostenbesparing – Door minder administratief werk, ook achteraf.
  • Hogere productiviteit van de servicemedewerker – Door automatisering van werkzaamheden en minder kans op foute invoer.
Top features voor papierloos werken:
Actueel voorraadinzicht
Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
Automatische registratie van arbeidstijd & gewerkte uren
Voor de facturatie van werkzaamheden is het correct registreren van arbeidstijden van groot belang. In Connect is het mogelijk dit te automatiseren.
Direct betalen
Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
Foto's en schetsen toevoegen
Voeg (meerdere) foto's, schetsen en andere bijlage's toe aan uw werkbon. Foto's en/of bijlagen kunnen verplicht of optioneel worden geconfigureerd op verschillende plekken in uw werkproces
Navigatie en track&trace
Adresgegevens worden automatisch ingevuld. Navigeer direct vanuit Google Maps via Connect. Real-time inzicht in de locatie van de monteur. Automatische registratie van locatie van de monteur bij statuswisselingen.
Vervolgafspraak plannen
Kan een opdracht toch niet in één keer worden afgemaakt? Plan direct samen met de klant op een ander moment een nieuwe afspraak in. Wel zo klantvriendelijk.

Meerdere serviceorganisaties gingen u voor

“We zijn helemaal afgestapt van de papieren workflow en hebben nu inzichtelijk waar alle voorraad zich bevindt. De monteurs kunnen vaker opdrachten in één keer succesvol afronden, doordat ze precies weten wat er op voorraad is.”

Peter Terpstra – Logistic Engineer bij Welzorg

Lees de hele case  

Gedag zeggen tegen papier formulieren?

We maken graag kennis met uw serviceorganisatie. Laat uw gegevens achter voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

    U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

    Sigmax praktijkcases

    Case

    Carglass

    Vanuit 59 vestigingen en een mobiele service zorgen de servicemonteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Gamko

    Gamko is al meer dan 60 jaar een begrip op het gebied van horecakoelingen. De productie bevindt zich volledig in Nederland, met een eigen fabriek in Etten-Leur. Gamko ontwerpt, produceert, levert, installeert en onderhoudt de koelingen volledig in eigen beheer. Hun 18 buitendienstmedewerkers werken sinds 2019 met Connect, de field service oplossing van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Veld Koeltechniek

    Producent en leverancier van koel- en vriesoplossingen Veld Koeltechniek kiest voor een best-of-breed oplossing met Sigmax en ORTEC. “Met deze combinatie hebben we voor onze organisatie optimale ondersteuning gevonden voor onze werkprocessen. Deze technische vooruitgang zal ook zeker helpen tijdens de werving en selectie van nieuwe medewerkers”, aldus Kees Kuiperije.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Volta Limburg

    Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax bleek een perfecte match.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Benieuwd naar de mogelijkheden van een digitale werkbon?

    We laten het u graag zien!

    We maken graag kennis met uw serviceorganisatie. Laat uw gegevens achter voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

      U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons