Field Service Management

✔ Efficiënter werken
✔ Betere administratie
✔ Hogere first-time-fix

    Deze servicebedrijven werken al efficiënter

    Hoe slim zijn uw processen nu ingericht?

    Veel field service organisaties lopen kansen mis, doordat hun processen niet optimaal zijn ingericht. De administratie is tijdrovend en onnauwkeurig, software werkt niet altijd mee en het overzicht mist. Dat zorgt er vervolgens voor dat monteurs langer bezig zijn dan nodig en dat de first-time-fix te laag is. Herkenbaar?

    Werk sneller en efficiënter

    Met onze field service management oplossing Connect zorgt u voor meer efficiëntie, een hogere first-time-fix én tevreden klanten. Onze slimme software maakt het u makkelijk.

    Ja, ik wil graag een demo van Connect

    Flexibel in te richten

    Connect bestaat uit vaste componenten, maar is flexibel in te richten. Wij brengen uw processen in kaart en zorgen ervoor dat onze field service management software deze optimaal ondersteunt. Uw monteurs krijgen te zien wat ze nodig hebben, precies op het juiste moment. En verandert er iets in uw proces? Dan past de software zich moeiteloos aan, zonder torenhoge kosten.

    Zeer stabiele software

    Connect is zeer stabiel. Hoe dat komt? Onze software bestaat uit vaste componenten die uitgebreid getest en geoptimaliseerd zijn. Bovendien is stabiliteit bij de ontwikkeling altijd een voorwaarde. We begrijpen hoe vervelend het is als software niet meewerkt. Daarom zorgen we ervoor dat u altijd op Connect kunt vertrouwen.

    “Connect is een stabiele oplossing en hierdoor kunnen de monteurs altijd hun werk doen.”

    Marco De Juncker – Technisch specialist software support bij Motrac

    Perfecte integratie met ERP en planning

    Onze field service management software koppelt simpel met ERP- en planningssystemen. Zo werken uw systemen optimaal samen en wordt data makkelijk onderling uitgewisseld. 

    “Ondanks dat het standaard software is, is het helemaal ingericht zoals wij dat graag willen. De slimme vragenlijsten kunnen we eenvoudig configureren en te allen tijde aanpassen. Daarnaast heeft de servicemonteur altijd de juiste informatie bij de hand en staat alles direct in het ERP-systeem.”

    Bart Zorge –  Coördinator Operations bij Volta Limburg

    Bekijk onze partners & integraties

    Tevreden klanten

    Door beter gestroomlijnde processen wordt de kans op first-time-fix sterk verhoogd. Bovendien zorgen automatische meldingen en de mogelijkheid om direct een nieuwe afspraak in te plannen voor soepele communicatie. Met meer tevreden klanten als resultaat.

    “De monteur wordt nu geholpen om de juiste stappen te doorlopen en de informatie vast te leggen. Zo is de doorlooptijd richting de klant verkort en worden er minder administratieve fouten gemaakt.”

    Niels Breedijk – ICT-Manager bij Duijvelaar Pompen

    Bekijk de resultaten waar we trots op zijn   

    Nauwkeurige en efficiënte administratie

    Hoe minder uw monteurs bezig hoeven te zijn met randzaken, hoe meer tijd ze hebben voor wat echt belangrijk is. Daarom neemt Connect uw monteurs veel  werk uit handen. Reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen worden zoveel mogelijk automatisch geregistreerd. Belangrijke informatie wordt uit het ERP-systeem opgehaald en op het juiste moment aan de monteur getoond.

    “We zijn helemaal afgestapt van de papieren workflow en hebben nu inzichtelijk waar alle voorraad zich bevindt. De monteurs kunnen vaker opdrachten in één keer succesvol afronden, doordat ze precies weten wat er op voorraad is.”

    Peter Terpstra – Logistic Engineer bij Welzorg

    Hoe Sigmax Connect het u makkelijk maakt:
    Akkoord geven
    De klant zet na afloop van de werkzaamheden een handtekening in Connect ter akkoord. Bij opdrachten met meerdere te servicen objecten, is het mogelijk om de klant slechts 1 keer akkoord te laten tekenen. Wel zo klantvriendelijk en tijdsbesparend.
    Arbeidstijdregistratie
    Voor de facturatie van werkzaamheden is het correct registreren van arbeidstijden van groot belang. In Connect is het mogelijk dit te automatiseren.
    Bijlages
    Voeg foto's, schetsen, PDF- en Excel bestanden toe.
    Bundelen van opdrachten
    Voeg verschillende te servicen objecten toe aan één opdracht.
    Communiceer met de buitendienst
    Stuur de monteurs berichten of documenten via Connect. De monteur kan ook direct in Connect spoedopdrachten ontvangen.
    Configurabele vragenlijsten
    Voeg verplichte vragen toe of maak ze dynamisch door conditionele vragen toe te voegen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos!
    Commerciële kansen registreren
    Monteurs kunnen op locatie service- en onderhoudscontracten afsluiten in Connect. Daarnaast kunnen ze in vragenlijsten commerciële kansen registreren voor de sales-afdeling.
    Customer engagement
    Stuur klanten automatisch informatie over planningen & werkbonnen.
    Direct betalen
    Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
    Facturatie en betaling
    Facturen worden automatisch opgemaakt op basis van de tijdsregistratie en verbruikte artikelen. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele garantiebepalingen, contactdekkingen en betalingsvoorwaarden. Daarna heeft de klant de mogelijkheid om de factuur direct te voldoen in Connect, bijvoorbeeld via een contactloze pinbetaling of een automatische machtiging.
    Foto's en schetsen
    Voeg (meerdere) foto's, schetsen en andere bijlage's toe aan uw werkbon. Foto's en/of bijlagen kunnen verplicht of optioneel worden geconfigureerd op verschillende plekken in uw werkproces.
    Integratie met meetinstrumenten
    Neem de meetwaardes van externe meetapparatuur automatisch over in Connect dankzij de integratie met externe meetinstrumenten. Hierdoor hoeft de monteur waardes niet meer handmatig over te nemen.
    IoT-ondersteuning
    Inzicht in de performance, status en exacte locatie van assets. Automatische alarmeringen bij storingen.
    Koudemiddelregistratie
    Registratie van F-gassen vindt plaats op basis van de BRL100. De monteur boekt zijn cilinders in, registreert het verbruik en stuurt lege flessen retour naar het magazijn. Elke mutatie wordt geregistreerd en uitgewisseld met het ERP systeem.
    Locatieboom
    Wanneer een gebouw meerdere te servicen objecten heeft, is het wel zo handig dat de monteur de exacte locaties hiervan weet. Dankzij de locatieboom zijn alle objecten en bijbehorende exacte locaties inzichtelijk in Connect.
    Logistiek & voorraadbeheer
    100% foutloos voorraadbeheer dankzij registratie van alle artikelbewegingen. Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
    Materiaalregistratie
    Scan gebruikte materialen of voeg ze handmatig toe. Pas aantallen aan en heb te allen tijden inzicht in het artikelbestand.
    Navigatie en track&trace
    Adresgegevens worden automatisch ingevuld. Navigeer direct vanuit Google Maps via Connect. Real-time inzicht in de locatie van de monteur. Automatische registratie van locatie van de monteur bij statuswisselingen.
    Objectbeheer
    In Connect is het onder andere mogelijk om objecten te koppelen aan locaties (locatieboom), contractuele afspraken in te zien en objecteigenschappen aan te passen. Daarnaast kan de monteur nieuwe objecten toevoegen of wisselen.
    Ongeplande taken
    Via Connect krijgt de monteur inzicht in ongeplande taken. Dit kan van toepassing zijn als hij onverwacht tijd over heeft.
    Online klantinformatie
    In geval van storingen (buiten kantoortijden) is het efficiënt om voorafgaand aan de opdracht inzicht te hebben in informatie als: betalingsachterstanden, contracten en objectgeschiedenis. Hierdoor kan de monteur voorafgaand aan de opdracht beslissen of er daadwerkelijk een opdracht moet worden aangemaakt in het ERP-of plansysteem.
    Probleemregistratie
    Registreer een probleem of defect eenvoudig in Connect. Op basis van een geselecteerd probleem, wordt de monteur automatisch in het analyse en registratie proces begeleid.
    Slimme notificaties
    Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.
    Urenregistratie
    De monteur registreert in Connect zijn gewerkte uren of diensten eenvoudig en snel.
    Vervolgafspraak plannen
    Kan een opdracht toch niet in één keer worden afgemaakt? Plan direct samen met de klant op een ander moment een nieuwe afspraak in. Wel zo klantvriendelijk.
    Voorraadbeheer
    Uw servicemedewerkers tellen meerdere keren per jaar de artikelen uit hun eigen busvoorraad. Hierdoor kunnen monteurs de voorraadtelling tussen de werkopdrachten door uitvoeren en hoeven ze niet één hele dag hun servicewerkzaamheden neer te leggen om de voorraad te tellen.
    Werken aan projecten
    Werk met meerdere monteurs aan 1 project & krijg inzicht in elkaars werkzaamheden. Creëer structuur in projecten, bezoeken en activiteiten. Krijg inzicht in eerder uitgevoerde bezoeken/activiteiten als onderdeel van een project.
    Sigmax praktijkcases

    Duijvelaar Pompen

    Met ruim 335 medewerkers en een productiecapaciteit van 100.000 pompen per jaar is Duijvelaar Pompen marktleider op het gebied van centrifugaalpompen en drukverhogingsinstallaties voor drink- en proceswatertoepassingen. Om een optimale service te garanderen maken de 50 monteurs van Duijvelaar Pompen al negen jaar gebruik van Connect, de field service software van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Gamko

    Gamko is al meer dan 60 jaar een begrip op het gebied van horecakoelingen. De productie bevindt zich volledig in Nederland, met een eigen fabriek in Etten-Leur. Gamko ontwerpt, produceert, levert, installeert en onderhoudt de koelingen volledig in eigen beheer. Hun 18 buitendienstmedewerkers werken sinds 2019 met Connect, de field service oplossing van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

    Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de serviceorganisaties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Motrac

    Kwaliteit en een hoge servicegraad; kenmerken die Motrac, de totaalaanbieder van interne logistieke oplossingen en in België ook van reinigingsoplossingen, treffend omschrijven. Om reparaties, onderhoud en keuringen succesvol uit te voeren, maken de 240 servicemedewerkers van Motrac Intern Transport in Nederland en Motrac nv in België, gebruik van Connect: de field service software van Sigmax. Al sinds 2013 werken Motrac en Sigmax samen en de afgelopen jaren leidde dit tot een stabiele oplossing voor de volledige buitendienst.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Veld Koeltechniek

    Producent en leverancier van koel- en vriesoplossingen Veld Koeltechniek kiest voor een best-of-breed oplossing met Sigmax en ORTEC. “Met deze combinatie hebben we voor onze organisatie optimale ondersteuning gevonden voor onze werkprocessen. Deze technische vooruitgang zal ook zeker helpen tijdens de werving en selectie van nieuwe medewerkers”, aldus Kees Kuiperije.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Volta Limburg

    Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax bleek een perfecte match.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Ontdek onze field service management software

    Weten hoe Sigmax Connect ook uw buitendienst efficiënter kan laten werken? Laat uw gegevens achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

      U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons