Mobile Device Management
News

Benut uw volledige potentieel met Mobile Device Management

Mobility is voor iedere organisatie een trend om rekening mee te houden. Dat heeft u vast gemerkt aan uw eigen manier van werken en die van professionals om u heen. De digitale gereedschappen van de vaste werkplek, zoals e-mail, office-functionaliteit en specialistische apps, horen ook op de smartphone en/of tablet te functioneren. Maar maakt u van deze gereedschappen optimaal gebruik? En wie zorgt ervoor dat uw data veilig blijft?

In het fieldservice landschap zijn mobiele apparaten de pc en de laptop al voorbij gestreefd. Op locatie een foto maken en doorsturen, de klant laten weten waar u bent en even met een collega overleggen via chat of videobellen; functionaliteiten als GPS, camera en (4G-)connectiviteit zijn onmisbaar voor de serviceprofessional.

Mobility ongemoeid laten creëert risico’s

Maar waar mobility het voor serviceprofessionals eenvoudiger heeft gemaakt om hun werk overal en altijd te kunnen doen, bezorgt de trend organisaties ook de nodige extra uitdagingen op vlak van ICT. Want wie zorgt dat de data op bedrijfsapparaten veilig blijft? Wie houdt de devices en geïnstalleerde applicaties erop up-to-date? En wat doet u met de kansen die mobility opleveren, bijvoorbeeld als u dankzij GPS van alle buitendienstmedewerkers over een langere periode altijd de exacte locatie weet? Mobile Device Management (MDM) is een uitkomst voor het op afstand beheren van de apparaten van uw medewerkers. Zonder dat u deze devices handmatig periodiek hoeft in te nemen om ze te onderhouden en in te stellen.

Technologische vooruitgang en het toenemende gebruik van mobiele apparaten, maakt dat MDM niet een welkom, maar zelfs cruciaal onderdeel van uw ICT wordt. Ook fabrikanten zien dit in en bieden steeds vaker MDM als dienst aan. Helaas ondersteunen ze in de oplossing vaak enkel het eigen merk. Juist om in de toekomst flexibel te zijn in leverancierskeuze en uw medewerkers wellicht ook met een zelfgekozen apparaat (Bring Your Own Device) te laten werken, is dat niet de ideale situatie.

Aanvullende vragen om uzelf te stellen

Een ander belangrijk aspect van een MDM-oplossing is de vraag hoe u deze gebruikt: in de cloud of in uw eigen datacenter. Niet alle oplossingen laten die keuze aan u. Jammer, want het is wel een belangrijke keuze in het beheer van uw apparatuur en wordt beïnvloed door uw beleid en bestaande voorzieningen wat betreft informatiebeveiliging. Ook functionaliteit als ‘remote wiping’, waarbij het geheugen van het apparaat op afstand verwijderd wordt, is geen standaardproces. Want als een apparaat gestolen wordt of kwijtraakt, wat wist u dan en wie voert dit uit? Ook moet u snel kunnen beschikken over een back-up om uw operaties niet in het gedrang te laten komen.

Sigmax vindt het belangrijk dat uw medewerkers altijd en overal maar zeker ook gemakkelijk en zorgeloos werken. Goede MDM-oplossingen maken dat apparaten van meerdere fabrikanten als geheel geconfigureerd, beveiligd en geüpdatet kunnen worden. Wij laten de keuzes aan u. Ook zorgen wij dat medewerkers mobiele apparaten gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk voor het optimaal laten functioneren van de applicaties die uw organisatie meerwaarde opleveren. Wij helpen u graag met waar we vele fieldservice-bedrijven al eerder mee geholpen hebben: excelleren met ICT. Sigmax kan voor u de hele inrichting verzorgen. Van het afschermen, inrichten en overdragen tot de hele inrichting van begin tot einde contract. Wilt u weten waar u staat en waar u heen kunt? Wij denken graag met u mee.

Contact Sigmax Field Service

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 56 vestigingen en een mobiele service zorgen de 250 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de Field Service organisties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Wooncorporatie De Key

Ruim 40 vakmannen van Wooncorporatie De Key verlenen huurders dagelijks de best mogelijke service. Sigmax hielp de Amsterdamse woningcorporatie bij de overstap naar een nieuwe mobiele applicatie ter ondersteuning van de serviceorganisatie.

Lees deze caseCheck alle cases