SFMkeukeninstallatieheader
News

Een keuken op maat dankzij Connect

Een standaard keuken in een huurhuis? In Zeeuws-Vlaanderen hebben bewoners voortaan keuze. Sigmax integreerde in korte tijd een nieuw werkproces binnen de Connect waarmee Woongoed Zeeuws-Vlaanderen keukens configureert.

Door slim gebruik te maken van de veelzijdige vragenlijsten binnen Connect, is Sigmax erin geslaagd binnen drie weken een nieuw werkproces te integreren voor Woongoed Zeeuws-Vlaanderen. Hiermee kunnen vakmensen in dienst van de woningcorporatie op één dag zeer diverse werkzaamheden uitvoeren, waaronder samen met bewoners een inventarisatie uitvoeren van een nieuw te plaatsen keuken.

Slimme, stapsgewijze configurator

De nieuwe vragenlijst laat vakmannen van Woongoed Zeeuws-Vlaanderen samen met bewoners een keuze maken uit Bruynzeel keukencomponenten, tegels en werkbladen. Stapsgewijs worden de wensen doorgegeven, waarbij Connect automatisch de keuzemogelijkheden weergeeft. Ook specifieke wensen, zoals een extra stopcontact of het verplaatsen van een gaskraan, behoren tot de mogelijkheden van de digitale inventarisatie.

Uitgebreid palet aan functionaliteit

Woongoed Zeeuws-Vlaanderen maakt sinds een aantal maanden gebruik van Connect. Dankzij Connect krijgen medewerkers inzicht in de werkvoorraad en kunnen zaken als reistijd, arbeid en het materiaalverbruik snel verwerkt worden. Ook wordt een taak na afronding in het ERP-systeem gereed gemeld. Een omschrijving van de uit te voeren vervolgwerkzaamheden, klantinformatie, werkinstructies en eventueel benodigd materiaal is hierbij zichtbaar. Hierdoor wordt de administratieve en financiële verwerking van de uitgevoerde taken in de onderhoudsadministratie eenvoudiger, waardoor deze werkzaamheden een meer controlerend karakter krijgen.

Woongoed Zeeuws-Vlaanderen is een woningcorporatie met zo’n 6.100 woningen in bezit en beheer, verspreid over 40 kernen in heel Zeeuws-Vlaanderen.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van (conditionele) vragenlijsten?

Neem contact met mij op

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 59 vestigingen en een mobiele service zorgen de servicemonteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Zaanstad

In Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

Lees deze caseCheck alle cases