MDM Header
News

Hoe MDM uw business verrijkt

Mobile Device Management (MDM) is onmisbaar in het beheer van mobiele apparaten voor een field-service organisatie. Zoals in dit eerdere artikel beschreven, is het van belang dat uw MDM-oplossing flexibel en veelzijdig is, om zo te kunnen anticiperen op bijvoorbeeld een groeiende organisatie en kansen in de markt. Maar hoe kunt u MDM vervolgens inzetten? We noemen een aantal praktijkvoorbeelden.

Duidelijke voordelen met MDM zijn te behalen op vlak van security. U kunt de software van apparaten namelijk up-to-date houden, de firmware van de apparaten en apps upgraden, policies handhaven en de apparaten op afstand wissen bij verlies of diefstal.

Maar er zijn veel meer redenen te geven om MDM te gebruiken. Zo is het via Sigmax mogelijk om de gebruiksomgeving op een device af te schermen. Daarmee voorkomt u bijvoorbeeld het uitvoeren van privé-apps, zodat er geen kwaadaardige code wordt uitgevoerd uw professionals de focus op het werk kunnen houden. Voor veel klanten bouwen we omgevingen waarbij in overleg bijvoorbeeld bepaald wordt dat alleen de camera, e-mail, WhatsApp en Connect Mobile toegankelijk zijn.

Een mobiele omgeving op maat

Wij bouwen voor klanten mobiele omgevingen op maat. Zo maken klanten met meerdere typen devices (bijvoorbeeld Android én Windows) in één mobiele ‘fleet’ gebruik van dezelfde omgeving. Voor een klant gespecialiseerd in vrachtvervoer, hebben we bijvoorbeeld hierin een kaarten-app geïntegreerd die aangeeft waar vrachtwagens wel en niet mogen rijden. Chauffeurs zien deze informatie op hetzelfde toestel waar ze ook hun andere werkzaamheden op uitvoeren. Op afstand wordt ervoor gezorgd dat alle chauffeurs met dezelfde versies software werken.

Een ander voordeel is dat MDM-tooling informatie van devices kan opvragen. Denk bijvoorbeeld aan de huidige locatie en de coördinaten van een eerdere periode. Op basis van huidige locatie zou een serviceorganisatie snel en flexibel werkzaamheden bij klanten kunnen plannen die anders pas op een later moment mogelijk waren. Door reparateurs onderweg al te berichten over klantverzoeken in de nabijheid, worden tijd en kilometers uitgespaard.

Procesverbetering op basis van MDM-informatie

Het bijhouden van historische gegevens maakt dat uw serviceorganisaties analyses kunnen uitvoeren om processen te verbeteren. Of dat u uw installateurs in de ene regio veel meer aanvragen voor een bepaalde taak hebben dan in de andere. Op zulke informatie kunt u gaan acteren en uw bedrijfsprocessen verbeteren.

Sigmax heeft jarenlange ervaring met MDM-vraagstukken uit uiteenlopende branche en daarin een grote hoeveelheid kennis opgebouwd. Dit gecombineerd met onze in-house servicedesk en directe lijnen met MDM-softwareleveranciers, maakt dat we u in elke situatie optimaal kunnen faciliteren. Vul onderstaand formulier in om te ontdekken hoe met MDM de productiviteit van uw organisatie stijgt, apps worden gestroomlijnd en gebruikerstevredenheid toeneemt.

Waarover wilt u meer informatie ontvangen?

Uw gegevens

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de Field Service organisties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Wooncorporatie De Key

Ruim 40 vakmannen van Wooncorporatie De Key verlenen huurders dagelijks de best mogelijke service. Sigmax hielp de Amsterdamse woningcorporatie bij de overstap naar een nieuwe mobiele applicatie ter ondersteuning van de serviceorganisatie.

Lees deze caseCheck alle cases