Kemkens is een ervaren, duurzame specialist in de installatiebranche en tevens vaste servicepartner van Essent. In de regio’s Noord-Brabant, Zeeland en Zuid-Gelderland voorzien ruim 500 buitendienstmedewerkers klanten van energie-oplossingen zoals cv-ketels, warmtepompen, zonne-energie, ventilatie en isolatie. Uiteraard hoort ook service, onderhoud en inspectie hierbij. Dit doen zij al ruim tien jaar met behulp van Connect; de field service software van Sigmax. Om deze ook in de toekomst optimaal te kunnen blijven gebruiken, kiest Kemkens nu voor migratie van de huidige, lokale on-premise oplossing naar Sigmax Connect in de cloud.
Of het nu onderhoud aan een cv-ketel, het installeren van een warmtepomp of het reinigen van een ventilatiesysteem betreft, de buitendienstmedewerkers van Kemkens werken dagelijks met Connect.
De dag begint met doornemen van de geplande work orders (ook wel; bezoeken). Een bezoek kan namelijk bestaan uit meerdere activiteiten. Op basis hier van loopt de buitendienstmedewerker de benodigde materialen na. Zijn deze compleet, dan is het tijd om op pad te gaan, middels de gekoppelde Maps navigatie tool. Eenmaal aangekomen op het adres start in de mobiele applicatie de workflow. Afhankelijk van het type activiteit doorloopt de buitendienstmedewerker via Connect alle benodigde stappen. Bijvoorbeeld het toevoegen van schade/onderhoudsfoto’s of het invullen van een vragenlijst. Tot slot wordt er een uiteindelijke samenvatting gemaakt in Connect. En met goedkeuring van de klant voorzien van de benodigde handtekening voor facturatie.
Binnen Kemkens is er een continue groei van het type activiteiten en het aantal buitendienstmedewerkers. Connect als software oplossing met specifieke klant-configuratie sluit hier naadloos op aan. En dit maakt dat de intensieve samenwerking tussen Sigmax en Kemkens al sinds 2014 een zeer succesvolle is. Zo is er de afgelopen jaren onder andere gezamenlijk een mobiele facturatie calculator en (her)planning module ontwikkeld.
Kemkens Directeur, Jitse den Bieman vertelt: “Met de stabiele en configurabele oplossing van Sigmax zijn wij al jaren in staat om snel in te spelen op wijzigingen in de markt en de werkzaamheden van onze monteurs.’’
De volgende stap vooruit binnen die veranderende markt en klantbehoefte is het migreren naar de Sigmax Connect cloud. Dit ter vervanging van Kemkens’ huidige on-premise oplossing. Op deze manier kunnen de specialisten van Kemkens namelijk altijd optimaal gebruik maken van de laatste release van Connect.
De komende tijd ligt de focus dan ook op dit migratie project, waarvan de kick-off inmiddels heeft plaatsgevonden.