In onze branche blijft voorop staan dat uw klanten moeten kunnen vertrouwen op beveiliging. Maar de manier waarop we die beveiliging aanbieden, is aan het veranderen. En uw klanten veranderen. Ze blijven primair vragen om beveiliging, maar wensen van u efficiëntie, transparantie en toegankelijkheid. Biedt u hierin aan wat u uw klanten zou kunnen bieden, ook met het oog op de toekomst?
De lopende band van Henry Ford was voor de automobielindustrie de eerste stap in het behalen van kortere productietijden. De verdere automatisering die hier in de jaren daarna op volgde, heeft voor autofabrikanten geleid tot een enorme efficiencyslag. De gevolgen van digitalisering zijn zeer duidelijk zichtbaar bij Tesla, maar ook in uw eigen auto: in feite is de auto een rijdende PC geworden. Kopers van auto’s willen net als in de tijd van Ford nog steeds van A naar B komen. Maar ze willen dat ervaren met veel meer comfort en veiligheid dan honderd jaar geleden. Software hiervoor ontwikkelen die bijdraagt aan het bevorderen van comfort en veiligheid is één ding, maar het vraagt ook om auto-onderdelen die met elkaar praten. Oftewel, integratie. In een auto gaat het al snel om tientallen systemen die informatie met elkaar uitwisselen.
In de beveiligingsbranche zien we dat het belang groeit van systemen die op een soortgelijke manier met elkaar praten. Zo moet in de alarmcentrale de melding van een surveillant snel opgevolgd kunnen worden door collega’s en eventueel hulpdiensten. En als een verzekeraar gegevens opvraagt uit rapportages, wilt u dat snel en volledig kunnen tonen. De enige manier om invulling te geven aan de eisen die de sneller werkende wereld aan ons stelt, is digitaal werken.
Software kan leiden tot een beloftevolle totaalintegratie, als meerdere disciplines in de beveiliging gedigitaliseerd worden. Zaken als surveillance, alarmopvolging en objectbeveiliging kunnen daarmee vanuit één systeem aangestuurd worden, wat uw firma meerdere voordelen oplevert. U kunt beter met uw beveiligers communiceren, zij doorlopen hun processen sneller en u kunt, omdat u waardevolle data opbouwt, uw klanten beter bedienen met voor hen belangrijke informatie.
Wat dacht u bijvoorbeeld van een online klantenportaal waarin een klant automatisch een overzicht heeft van alle uitgevoerde taken en alarmmeldingen, inclusief de getroffen maatregelen? Of een koppeling met alarmcentrales die meldingen direct digitaal doorgeeft aan uw opvolgingsdienst waarbij met tijdstempels er een complete en sluitende rapportage ontstaat? Met goede integratie van software wordt de kwaliteit van uw beveiligingsbedrijf aantoonbaar. Laat daarom software niet uw bedrijf opeten, maar voor u werken.