News

Nieuw: online klantinformatie in Connect

Bij storingen buiten werktijd is het van groot belang dat de klant zo spoedig mogelijk wordt geholpen. De melder heeft te maken met de storing van een object en de reparatie hiervan kan vaak niet wachten tot de eerstvolgende werkdag. Om te beoordelen of de klant recht heeft op service is het van belang dat klantgegevens en contractafspraken inzichtelijk zijn. Met online klantinformatie in Connect beschikt de monteur over de meest recente informatie en kan een serviceopdracht direct worden aangemaakt en opgevolgd. Na afhandeling vindt automatische verwerking van de gegevens plaats.

Vervuiling van het ERP-systeem

Het komt regelmatig voor dat monteurs buiten werktijd opdrachten aanmaken in Connect Mobile. Bijvoorbeeld in het geval van een storingsdienst of wanneer een extern callcenter geen nieuwe opdrachten kan aanmaken in het ERP-systeem. Helaas kan hierdoor de situatie ontstaan dat de door de monteur aangemaakte opdracht ook direct moet worden afgebroken. De monteur ziet namelijk pas na het aanmaken van de opdracht alle benodigde klantgegevens. Hieruit kan blijken dat de klant bijvoorbeeld een betalingsachterstand heeft of dat het defecte object niet onder het servicecontract valt en de opdracht afgebroken moet worden.

Het aanmaken, beoordelen en afbreken van een opdracht zorgt ervoor dat de klant voor langere tijd niet weet waar hij of zij aan toe is. Daarnaast zorgt het onnodig aanmaken van opdrachten voor vervuiling van het ERP-systeem, een verminderde klanttevredenheid en meer administratieve handelingen voor de Backoffice gebruiker en de monteur.

 Direct inzicht in klantinformatie

Via de online klantinformatie functionaliteit in Connect is dit probleem nu verholpen. De monteur kan in Connect Mobile voordat hij een opdracht aanmaakt alle benodigde klantinformatie online inzien. Denk hierbij aan alle objecten, contactpersonen, contracten, adressen en andere relevante informatie zijn die gekoppeld zijn aan een klant. Door het online inzien van deze gegevens beoordeelt de monteur eenvoudig of het object recht op service heeft op basis van het servicecontract. Wanneer dit niet het geval is, hoeft er geen opdracht ingepland te worden. Hierdoor wordt er sneller gecommuniceerd richting de klant en wordt het ERP-systeem niet langer vervuild met afgebroken opdrachten. Bovendien hoeft de monteur minder administratieve handelingen uit te voeren.

Nieuwsgierig naar hoe we ook de workflow van uw serviceorganisatie kunnen versnellen? Vraag dan hieronder vrijblijvend meer informatie aan over Connect.

    U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

    Sigmax praktijkcases

    Duijvelaar Pompen

    Met ruim 335 medewerkers en een productiecapaciteit van 100.000 pompen per jaar is Duijvelaar Pompen marktleider op het gebied van centrifugaalpompen en drukverhogingsinstallaties voor drink- en proceswatertoepassingen. Om een optimale service te garanderen maken de 50 monteurs van Duijvelaar Pompen al zes jaar gebruik van Connect, de field service software van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Motrac

    Kwaliteit en een hoge servicegraad; kenmerken die Motrac, de totaalaanbieder van interne logistieke oplossingen en in België ook van reinigingsoplossingen, treffend omschrijven. Om reparaties, onderhoud en keuringen succesvol uit te voeren, maken de 240 servicemedewerkers van Motrac Intern Transport in Nederland en Motrac nv in België, gebruik van Connect: de field service software van Sigmax. Al sinds 2013 werken Motrac en Sigmax samen en de afgelopen jaren leidde dit tot een stabiele oplossing voor de volledige buitendienst.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Veld Koeltechniek

    Producent en leverancier van koel- en vriesoplossingen Veld Koeltechniek kiest voor een best-of-breed oplossing met Sigmax en ORTEC. “Met deze combinatie hebben we voor onze organisatie optimale ondersteuning gevonden voor onze werkprocessen. Deze technische vooruitgang zal ook zeker helpen tijdens de werving en selectie van nieuwe medewerkers”, aldus Kees Kuiperije.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Volta Limburg

    Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax Field Service Solutions bleek een perfecte match.

    Lees deze caseCheck alle cases