News

Sigmax en Indes maken predictive maintenance van zorghulpmiddelen mogelijk met IoT

Het klinkt veelbelovend voor de toekomst: predictive maintenance. Dankzij het uitlezen van data kan er precies op het juiste moment onderhouden worden, in plaats van te vroeg (preventief) of juist te laat (correctief). Ook voor Indes, ontwikkelaar en producent van apparatuur in de medische industrie, biedt predictive maintenance veel kansen. Samen met Sigmax Field Service Solutions worden deze kansen nu benut.

Efficiënter onderhouden

Als producent van onder andere tilliften weet Indes hoe belangrijk het is dat onderhoud efficiënt en op het juiste moment wordt uitgevoerd. Wanneer een tillift kapotgaat, moet een patiënt nu eerst het defect melden en een afspraak inplannen voor een bezoek van de monteur. Hier gaan vaak enkele dagen overheen en al die tijd kan de tillift niet worden gebruikt. Om ervoor te zorgen dat een tillift voortaan preventief aangeeft onderhoud nodig te hebben, heeft Indes de hulp van Sigmax ingeschakeld.

Voorheen werd de data van de producten van Indes verzameld, maar deze gegevens konden nog niet op afstand worden gelezen. Door de slimme software oplossing Connect, kan deze data voortaan wel op afstand worden bekeken.  Doordat de gegevens van alle producten nu verzameld worden in Connect, is het mogelijk om  betrouwbare voorspellingen te doen over het onderhoud van een specifiek product. Het voordeel voor de eindgebruiker? Een tillift geeft preventief aan onderhoud te behoeven, waardoor de kans op een defect product kleiner is.

Bent u benieuwd wat de mogelijkheden zijn van predictive maintenance voor uw bedrijf? Tijdens de SMART Service & Maintenance beurs op 10 oktober vertelt Business Unit Manager Freek van Bokhoven de lessons learned en best practices uit deze case. We zien u graag terug op 10 oktober tijdens de break-out sessie of op onze stand. 

Aanmelden 

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 56 vestigingen en een mobiele service zorgen de 250 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de Field Service organisties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases