TeamsSkype
Blog

Waarom Teams voortaan Skype vervangt

Skype for Business gaat over in Microsoft Teams. Waarom vindt deze verandering plaats en wat betekent dit voor ONE Communications?

Ronald Vehof

op 05 sep 2018

Goed nieuws voor gebruikers van Microsoft Office 365: alle functionaliteiten van communicatiesoftware Skype for Business zijn voortaan beschikbaar in Teams. Deze consolidatie betekent dat bestaande Skype-gebruikers kennis kunnen maken met een veel rijker palet aan mogelijkheden. Met Teams als voornaamste client voor communicatie binnen Office 365, kunnen professionals op slimmere manieren overleggen en samenwerken, zowel met collega’s binnen de organisatie en externe partners. Teams is een platformonafhankelijke tool waarmee u eenvoudig chat en samen aan bestanden werkt.

Microsoft-Teams

Skype maar dan veel meer

Veel meer dan Skype is Teams een applicatie primair gericht op samenwerken en het delen van bestanden in de cloud. Teams brengt chat, vergaderingen, notities, Office, planning, PowerBI en een scala aan aanvullingen en applicaties samen om in minder tijd meer gedaan te krijgen. Teams werkt met verschillende kanalen waarin u per afdeling, projectgroep of business unit informatie uitwisselt en/of applicaties gebruikt. Hoewel de naam misschien anders suggereert, kunt u met Teams ook prima één-op-één communiceren in zowel chat, spraak als video. Uiteraard zijn ook videochats met groepen gebruikers mogelijk.

Sinds het uitbrengen van Teams in het voorjaar van 2017 heeft Microsoft gaandeweg functies toegevoegd. Inmiddels biedt de huidige Teams app zeer brede API-ondersteuning zodat veel applicaties – ook buiten Microsoft – hun weg naar de applicatie weten te vinden, wat Teams een handig startpunt én knoopunt maakt van uiteenlopende werkprocessen. Flexibiliteit is een niet te onderschatten toegevoegde waarde. De samenwerkingssoftware is namelijk op allerlei manieren toegankelijk: via een browser of als (mobiele) app.

Teams maakt onderdeel uit van ONE Communications. Door te kiezen voor ONE neemt Sigmax uw ICT-vraagstukken uit handen zodat u de vrijheid heeft om te doen waar u goed in bent.

Overstapplan passend bij elke situatie

Bedrijven die nu nog met Skype for Business werken, kunnen stapsgewijs overstappen naar Teams. Afhankelijk van de mate waarin en de manier waarop u als organisatie nu met beide tools werkt, zijn verschillende upgradepaden te bewandelen waarin collega’s gaandeweg functionaliteit in Teams leren gebruiken. Daarbij kan het zijn dat de ene groep eerder over is dan de andere, bijvoorbeeld omdat de ene afdeling een Unified Communications-koppeling gebruikt en een andere gekozen heeft voor een Skype for Business Server implementatie.

Wij helpen u graag met de overstap naar Teams. Gebruik onderstaand formulier voor het aanvragen van een consult, training of demonstratie.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

 

 

Ronald Vehof

Ronald Vehof is Operationeel Directeur bij Sigmax ICT Specialisten.

Meer blogs van Ronald
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 56 vestigingen en een mobiele service zorgen de 250 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Zaanstad

In Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met