Alcoholwet

Met de Drank- en Horecawet module in CityControl leggen toezichthouders drank- en horeca inspecties digitaal vast en worden boeterapporten automatisch gegenereerd.

✔ Leg inspecties snel en nauwkeurig vast
✔ Genereer boeterapporten automatisch
✔ Weet wat er speelt in uw gemeente

    Benieuwd wat Sigmax voor uw gemeente of organisatie kan betekenen? Onze adviseurs komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo. Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

    Brochure ontvangenVrijblijvend adviesgesprekOfferte aanvragen

    Leg inspecties snel en nauwkeurig vast

    Gaat de handhaver op zijn handheld naar de module ‘Digitale handhaving Drank en Horeca’ dan start hij een nieuwe inspectie. Vervolgens doorloopt hij een aantal stappen:

    1. Basisgegevens invullen

    De datum, het tijdstip en de handhaver worden automatisch ingevuld. Overige basisgegevens kan de handhaver zelf aanvullen.

    2. Selecteren en invullen inspectielijst

    De handhaver kiest de juiste inspectielijst (bijvoorbeeld die voor Horeca of Slijterij). Hij krijgt automatisch de wetsartikelen te zien die van toepassing zijn, inclusief alle vragen die bij deze wetsartikelen horen. Met één klik geeft de handhaver aan of het element OK of niet-OK is.

    3. Invullen Redenen van Wetenschap

    Is een onderdeel niet-OK? Dan kan worden overgegaan tot de bewijslast. Hier onderbouwt de handhaver waarom er sprake is van een overtreding. Door gebruik te maken van standaardteksten verloopt de administratie zo efficiënt mogelijk. Eventueel kan hij ook een foto toevoegen.

    Genereer boeterapporten automatisch

    In Sigmax CityControl kunt u sjablonen inrichten voor boeterapporten. U bepaalt één keer de opmaak en inhoud van het boeterapport. Vervolgens genereert u het rapport automatisch op basis van de inspectiegegevens. Zo kost het opstellen van boeterapporten u veel minder tijd.

    Demo aanvragen

    Beter inzicht in wat er in uw gemeente speelt

    In de backoffice ziet u in overzichtelijke rapportages welke inspecties OK en niet-OK waren. U kunt de status en resultaten van de inspecties ook op een geografische kaart bekijken. Zo ziet u snel wat er speelt in uw gemeente.

    • Slechts één keer invoeren van de benodigde gegevens
    • Tijdsbesparing bij het opstellen van boeterapporten.
    • 100% volledig ingevulde juridische onderbouwing;
    • Bedrijfs- en persoonsgegevens vastleggen via koppelingen met KvK en GBA;
    • Inspectie historie inzichtelijk via smartphone.

    Nieuwsgierig?

    Vul het formulier in en we plannen snel een persoonlijk gesprek. Samen bekijken we of deze module de juiste oplossing is voor uw gemeente.