Features

✔ Optimale ondersteuning 
✔ Betere administratie
✔ Hogere first-time-fix

Stel de beste oplossing samen voor uw situatie

Sigmax Connect is opgebouwd uit verschillende modules, die elk een specifiek proces ondersteunen. Samen met u bepalen we welke modules het beste passen bij uw situatie. Zo sluit Connect straks perfect aan op uw serviceorganisatie.

Benieuwd hoe onze modules uw organisatie kunnen helpen?

Wij laten het u graag zien! Vraag een gratis demo aan.

Demo aanvragen

Met deze modules helpen we uw serviceorganisatie groeien:
Akkoord geven
De klant zet na afloop van de werkzaamheden een handtekening in Connect ter akkoord. Bij opdrachten met meerdere te servicen objecten, is het mogelijk om de klant slechts 1 keer akkoord te laten tekenen. Wel zo klantvriendelijk en tijdsbesparend.
Arbeidstijdregistratie
Voor de facturatie van werkzaamheden is het correct registreren van arbeidstijden van groot belang. In Connect is het mogelijk dit te automatiseren.
Bijlages
Voeg foto's, schetsen, PDF- en Excel bestanden toe.
Bundelen van opdrachten
Voeg verschillende te servicen objecten toe aan één opdracht.
Communiceer met de buitendienst
Stuur de monteurs berichten of documenten via Connect. De monteur kan ook direct in Connect spoedopdrachten ontvangen.
Configurabele vragenlijsten
Voeg verplichte vragen toe of maak ze dynamisch door conditionele vragen toe te voegen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos!
Commerciële kansen registreren
Monteurs kunnen op locatie service- en onderhoudscontracten afsluiten in Connect. Daarnaast kunnen ze in vragenlijsten commerciële kansen registreren voor de sales-afdeling.
Customer engagement
Stuur klanten automatisch informatie over planningen & werkbonnen.
Direct betalen
Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
Facturatie en betaling
Facturen worden automatisch opgemaakt op basis van de tijdsregistratie en verbruikte artikelen. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele garantiebepalingen, contactdekkingen en betalingsvoorwaarden. Daarna heeft de klant de mogelijkheid om de factuur direct te voldoen in Connect, bijvoorbeeld via een contactloze pinbetaling of een automatische machtiging.
Foto's en schetsen
Voeg (meerdere) foto's, schetsen en andere bijlage's toe aan uw werkbon. Foto's en/of bijlagen kunnen verplicht of optioneel worden geconfigureerd op verschillende plekken in uw werkproces
Integratie met meetinstrumenten
Neem de meetwaardes van externe meetapparatuur automatisch over in Connect dankzij de integratie met externe meetinstrumenten. Hierdoor hoeft de monteur waardes niet meer handmatig over te nemen.
IoT-ondersteuning
Inzicht in de performance, status en exacte locatie van assets. Automatische alarmeringen bij storingen.
Koudemiddelregistratie
Registratie van F-gassen vindt plaats op basis van de BRL100. De monteur boekt zijn cilinders in, registreert het verbruik en stuurt lege flessen retour naar het magazijn. Elke mutatie wordt geregistreerd en uitgewisseld met het ERP systeem.
Locatieboom
Wanneer een gebouw meerdere te servicen objecten heeft, is het wel zo handig dat de monteur de exacte locaties hiervan weet. Dankzij de locatieboom zijn alle objecten en bijbehorende exacte locaties inzichtelijk in Connect.
Logistiek & voorraadbeheer
100% foutloos voorraadbeheer dankzij registratie van alle artikelbewegingen. Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
Materiaalregistratie
Scan gebruikte materialen of voeg ze handmatig toe. Pas aantallen aan en heb te allen tijden inzicht in het artikelbestand.
Navigatie en track&trace
Adresgegevens worden automatisch ingevuld. Navigeer direct vanuit Google Maps via Connect. Real-time inzicht in de locatie van de monteur. Automatische registratie van locatie van de monteur bij statuswisselingen.
Objectbeheer
In Connect is het onder andere mogelijk om objecten te koppelen aan locaties (locatieboom), contractuele afspraken in te zien en objecteigenschappen aan te passen. Daarnaast kan de monteur nieuwe objecten toevoegen of wisselen.
Ongeplande taken
Via Connect krijgt de monteur inzicht in ongeplande taken. Dit kan van toepassing zijn als hij onverwacht tijd over heeft.
Online klantinformatie
In geval van storingen (buiten kantoortijden) is het efficiënt om voorafgaand aan de opdracht inzicht te hebben in informatie als: betalingsachterstanden, contracten en objectgeschiedenis. Hierdoor kan de monteur voorafgaand aan de opdracht beslissen of er daadwerkelijk een opdracht moet worden aangemaakt in het ERP-of plansysteem.
Probleemregistratie
Registreer een probleem of defect eenvoudig in Connect. Op basis van een geselecteerd probleem, wordt de monteur automatisch in het analyse en registratie proces begeleid.
Slimme notificaties
Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.
Urenregistratie
De monteur registreert in Connect zijn gewerkte uren of diensten eenvoudig en snel.
Vervolgafspraak plannen
Kan een opdracht toch niet in één keer worden afgemaakt? Plan direct samen met de klant op een ander moment een nieuwe afspraak in. Wel zo klantvriendelijk.
Voorraadbeheer
Uw servicemedewerkers tellen meerdere keren per jaar de artikelen uit hun eigen busvoorraad. Hierdoor kunnen monteurs de voorraadtelling tussen de werkopdrachten door uitvoeren en hoeven ze niet één hele dag hun servicewerkzaamheden neer te leggen om de voorraad te tellen.
Werken aan projecten
Werk met meerdere monteurs aan 1 project & krijg inzicht in elkaars werkzaamheden. Creëer structuur in projecten, bezoeken en activiteiten. Krijg inzicht in eerder uitgevoerde bezoeken/activiteiten als onderdeel van een project.
Sigmax praktijkcases

Case

Gamko

Gamko is al meer dan 60 jaar een begrip op het gebied van horecakoelingen. De productie bevindt zich volledig in Nederland, met een eigen fabriek in Etten-Leur. Gamko ontwerpt, produceert, levert, installeert en onderhoudt de koelingen volledig in eigen beheer. Hun ruim 20 buitendienstmedewerkers werken sinds twee jaar met Connect, de field service oplossing van Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de serviceorganisaties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Onderhoud Enschede

Onderhoud Enschede BV verzorgt met 275 medewerkers in opdracht van de gemeente het onderhoud en de aanleg van openbare ruimtes in Enschede. De planning en uitvoering van de werkzaamheden werden eerst handmatig en middels papieren werkbonnen geregistreerd. Om dit proces efficiënter in te richten, koos Onderhoud Enschede voor het digitale planbord van Clixz en de buitendienst software van Sigmax

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Welzorg

De ruim 80 servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax Field Service Solutions hielpen de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases

Benieuwd hoe Sigmax Connect uw resultaten helpt verbeteren?

 

Wij laten het u graag zien! Vraag een gratis demo aan.

    U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons