Klimaattechniek

✔ Workflows die aansluiten op regelgeving
✔ Meerdere assets in één keer servicen
✔ Tevreden klanten

    Deze servicebedrijven werken al efficiënter

    Voorkom uitval van installaties

    Uw klimaatoplossingen hebben voor uw klanten vaak een essentiële functie. Als ze niet (goed) functioneren kan dat grote gevolgen hebben. Daarom moeten ze goed en op tijd onderhouden worden. Het liefst zo efficiënt mogelijk. En is er een probleem? Dan wilt u dat zo snel mogelijk oplossen. Sigmax Connect helpt u hierbij, door uw serviceprocessen optimaal te ondersteunen.

    Los problemen zo snel mogelijk op

    Derving door een kapotte koelinstallatie of ontevreden gasten door een airco die niet werkt. Als installaties bedrijfskritisch zijn is onderhoud nóg belangrijker. Met Sigmax Connect voorkomt u problemen en lost u ze snel op als ze toch ontstaan.

    Demo aanvragen

    Flexibel in te richten

    Uw monteurs hebben meerdere taken. Ze moeten installaties onderhouden, inspecteren, repareren of installeren. Daar komen specifieke processen bij kijken. Daarnaast heeft u te maken met regelgeving. U moet bijvoorbeeld rekening houden met de koudemiddelenregistratie. Sigmax Connect bestaat uit vaste componenten, maar is flexibel in te richten. Wij brengen uw processen in kaart en zorgen ervoor dat de software deze optimaal ondersteunt. En verandert er iets in uw proces? Dan past u de workflows moeiteloos aan, zonder torenhoge kosten.

    “Het grootste voordeel is de tijdswinst, doordat de workflow specifiek is ingericht per opdrachtsoort. Zo doorloopt een monteur een specifiek ontworpen workflow en worden alle belangrijke zaken vastgelegd. De flexibiliteit waarmee deze workflows in te richten zijn, is voor ons echt een voordeel.”

    Kees Kuiperije – Manager ICT & Business Applications bij Veld Koeltechniek

    Nooit meer te laat met onderhoud

    Het liefst voorkomt u problemen, door middel van preventief onderhoud. In Sigmax Connect kunt u per installatie de frequentie van onderhoud aangeven, zodat u nooit te laat bent. Bovendien kunt u Sigmax Connect koppelen met oplossingen voor Internet of Things. Zo voorspelt u nog beter wanneer een installatie onderhoud nodig heeft.

    Demo aanvragen

    Snel ter plekke bij storingen en spoedopdrachten

    • U heeft realtime inzicht in de locatie van uw monteurs en de opdracht waaraan zij werken. Zo ziet u direct wie het snelst ter plekke kan zijn.
    • De monteur heeft de benodigde informatie snel en op één plek bij de hand. Belangrijke informatie wordt uit het ERP-systeem opgehaald en checklists zorgen ervoor dat hij niks vergeet.
    • De planner krijgt een notificatie als de spoedopdracht door de monteur ontvangen en gelezen is. Zo hoeft hij of zij hier niet meer achteraan te bellen.

    Altijd werken aan de juiste asset

    In de praktijk komt het vaak voor dat een verkeerd object gekoppeld is aan de opdracht. Bijvoorbeeld doordat de klant dit verkeerd heeft doorgegeven of doordat het juiste object niet beschikbaar is. Monteurs gaan hier vaak pragmatisch mee om en vinden wel een manier om de werkzaamheden af te ronden. Fijn dat de klant geholpen wordt, maar het leidt wel tot foutieve administratie. Wat daarna handmatig weer opgelost moet worden.

    Met Sigmax Connect kan de monteur tijdens de opdracht van object wisselen, zodat hij over de juiste (contract)informatie beschikt. Is de asset nog niet bekend in uw systeem? De monteur voegt eenvoudig een nieuwe asset toe. Dat maakt het werk van de monteur makkelijker en voorkomt administratieve fouten.

    Asset management Sigmax


    Meerdere assets op één locatie?

    Met Sigmax Connect kan de monteur alle assets als één opdracht doorlopen en de klus zonder dubbele handelingen afhandelen. Door de locatieboom-functionaliteit ziet hij snel waar de assets zich bevinden. Ontbreekt er een asset of kloppen de gegevens niet? De monteur kan eenvoudig gegevens aanpassen of een nieuw asset opvoeren en direct zijn werkzaamheden hierop registreren. Bovendien kan hij zelf zien welk toekomstig onderhoud op de locatie nodig is. Als hij tijd over heeft kan hij dit meteen meenemen.

    Naadloze integratie

    Uw systemen moeten elkaar aanvullen en versterken. Ze moeten doen waar ze goed in zijn, maar ook aansluiten op het geheel. Connect koppelt simpel met ERP- en planningssystemen. Zo werken uw systemen optimaal samen en wordt data makkelijk onderling uitgewisseld. 

    Bekijk alle partners & integraties


    Bespaar kostbare tijd

    “Als een monteur met de oude oplossing meerdere koelingen voor één klant inspecteerde, moest hij voor iedere koeling een proces doorlopen en dit laten aftekenen door de klant. Met Connect kan de monteur alle koelingen als één opdracht doorlopen en hoeft de klant maar één keer te tekenen. Dit zorgt voor veel tijdwinst.”

    Kees Kuiperije – Manager ICT & Business Applications bij Veld Koeltechniek

     

    De handigste features voor de klimaattechniek:
    Akkoord geven
    De klant zet na afloop van de werkzaamheden een handtekening in Connect ter akkoord. Bij opdrachten met meerdere te servicen objecten, is het mogelijk om de klant slechts 1 keer akkoord te laten tekenen. Wel zo klantvriendelijk en tijdsbesparend.
    Arbeidstijdregistratie
    Voor de facturatie van werkzaamheden is het correct registreren van arbeidstijden van groot belang. In Connect is het mogelijk dit te automatiseren.
    Bijlages
    Voeg foto's, schetsen, PDF- en Excel bestanden toe.
    Bundelen van opdrachten
    Voeg verschillende te servicen objecten toe aan één opdracht.
    Communiceer met de buitendienst
    Stuur de monteurs berichten of documenten via Connect. De monteur kan ook direct in Connect spoedopdrachten ontvangen.
    Configurabele vragenlijsten
    Voeg verplichte vragen toe of maak ze dynamisch door conditionele vragen toe te voegen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos!
    Commerciële kansen registreren
    Monteurs kunnen op locatie service- en onderhoudscontracten afsluiten in Connect. Daarnaast kunnen ze in vragenlijsten commerciële kansen registreren voor de sales-afdeling.
    Customer engagement
    Stuur klanten automatisch informatie over planningen & werkbonnen.
    Direct betalen
    Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
    Facturatie en betaling
    Facturen worden automatisch opgemaakt op basis van de tijdsregistratie en verbruikte artikelen. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele garantiebepalingen, contactdekkingen en betalingsvoorwaarden. Daarna heeft de klant de mogelijkheid om de factuur direct te voldoen in Connect, bijvoorbeeld via een contactloze pinbetaling of een automatische machtiging.
    Foto's en schetsen
    Voeg (meerdere) foto's, schetsen en andere bijlage's toe aan uw werkbon. Foto's en/of bijlagen kunnen verplicht of optioneel worden geconfigureerd op verschillende plekken in uw werkproces
    Integratie met meetinstrumenten
    Neem de meetwaardes van externe meetapparatuur automatisch over in Connect dankzij de integratie met externe meetinstrumenten. Hierdoor hoeft de monteur waardes niet meer handmatig over te nemen.
    IoT-ondersteuning
    Inzicht in de performance, status en exacte locatie van assets. Automatische alarmeringen bij storingen.
    Koudemiddelregistratie
    Registratie van F-gassen vindt plaats op basis van de BRL100. De monteur boekt zijn cilinders in, registreert het verbruik en stuurt lege flessen retour naar het magazijn. Elke mutatie wordt geregistreerd en uitgewisseld met het ERP systeem.
    Locatieboom
    Wanneer een gebouw meerdere te servicen objecten heeft, is het wel zo handig dat de monteur de exacte locaties hiervan weet. Dankzij de locatieboom zijn alle objecten en bijbehorende exacte locaties inzichtelijk in Connect.
    Logistiek & voorraadbeheer
    100% foutloos voorraadbeheer dankzij registratie van alle artikelbewegingen. Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
    Materiaalregistratie
    Scan gebruikte materialen of voeg ze handmatig toe. Pas aantallen aan en heb te allen tijden inzicht in het artikelbestand.
    Navigatie en track&trace
    Adresgegevens worden automatisch ingevuld. Navigeer direct vanuit Google Maps via Connect. Real-time inzicht in de locatie van de monteur. Automatische registratie van locatie van de monteur bij statuswisselingen.
    Objectbeheer
    In Connect is het onder andere mogelijk om objecten te koppelen aan locaties (locatieboom), contractuele afspraken in te zien en objecteigenschappen aan te passen. Daarnaast kan de monteur nieuwe objecten toevoegen of wisselen.
    Ongeplande taken
    Via Connect krijgt de monteur inzicht in ongeplande taken. Dit kan van toepassing zijn als hij onverwacht tijd over heeft.
    Online klantinformatie
    In geval van storingen (buiten kantoortijden) is het efficiënt om voorafgaand aan de opdracht inzicht te hebben in informatie als: betalingsachterstanden, contracten en objectgeschiedenis. Hierdoor kan de monteur voorafgaand aan de opdracht beslissen of er daadwerkelijk een opdracht moet worden aangemaakt in het ERP-of plansysteem.
    Probleemregistratie
    Registreer een probleem of defect eenvoudig in Connect. Op basis van een geselecteerd probleem, wordt de monteur automatisch in het analyse en registratie proces begeleid.
    Slimme notificaties
    Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.
    Urenregistratie
    De monteur registreert in Connect zijn gewerkte uren of diensten eenvoudig en snel.
    Vervolgafspraak plannen
    Kan een opdracht toch niet in één keer worden afgemaakt? Plan direct samen met de klant op een ander moment een nieuwe afspraak in. Wel zo klantvriendelijk.
    Voorraadbeheer
    Uw servicemedewerkers tellen meerdere keren per jaar de artikelen uit hun eigen busvoorraad. Hierdoor kunnen monteurs de voorraadtelling tussen de werkopdrachten door uitvoeren en hoeven ze niet één hele dag hun servicewerkzaamheden neer te leggen om de voorraad te tellen.
    Werken aan projecten
    Werk met meerdere monteurs aan 1 project & krijg inzicht in elkaars werkzaamheden. Creëer structuur in projecten, bezoeken en activiteiten. Krijg inzicht in eerder uitgevoerde bezoeken/activiteiten als onderdeel van een project.
    Sigmax praktijkcases

    Bendertechniek

    Bendertechniek levert draai-, frees- en slijpmachines voor de verspanende metaal- en kunststofverwerkende industrie. De servicedienst bestaat uit 20 buitendienstmedewerkers die dagelijks in zowel Nederland als België machines plaatsen en onderhouden. Om de administratieve afhandeling van de servicewerkzaamheden verder te optimaliseren koos Bendertechniek voor de field service software van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Duijvelaar Pompen

    Met ruim 335 medewerkers en een productiecapaciteit van 100.000 pompen per jaar is Duijvelaar Pompen marktleider op het gebied van centrifugaalpompen en drukverhogingsinstallaties voor drink- en proceswatertoepassingen. Om een optimale service te garanderen maken de 50 monteurs van Duijvelaar Pompen al negen jaar gebruik van Connect, de field service software van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Gamko

    Gamko is al meer dan 60 jaar een begrip op het gebied van horecakoelingen. De productie bevindt zich volledig in Nederland, met een eigen fabriek in Etten-Leur. Gamko ontwerpt, produceert, levert, installeert en onderhoudt de koelingen volledig in eigen beheer. Hun 18 buitendienstmedewerkers werken sinds 2019 met Connect, de field service oplossing van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Veld Koeltechniek

    Producent en leverancier van koel- en vriesoplossingen Veld Koeltechniek kiest voor een best-of-breed oplossing met Sigmax en ORTEC. “Met deze combinatie hebben we voor onze organisatie optimale ondersteuning gevonden voor onze werkprocessen. Deze technische vooruitgang zal ook zeker helpen tijdens de werving en selectie van nieuwe medewerkers”, aldus Kees Kuiperije.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Wilt u de buitendienst efficiënter inzetten? We geven graag praktische tips.

     

    Whitepaper: Optimaliseer uw buitendienst met 7 tips voor de HVAC-branche:

    Ga direct aan de slag met deze 7 praktische tips voor de klimaattechniek!

    Whitepaper downloaden