Zorghulpmiddelen

✔  Minder niet-thuis-situaties
✔ Hogere first-time-fix
✔ Betere registratie van schades

    Deze servicebedrijven werken al efficiënter

    Meer tijd voor wat belangrijk is

    Hoe minder uw monteurs bezig hoeven te zijn met randzaken, hoe meer tijd ze hebben voor wat echt belangrijk is. Daarom neemt Connect uw monteurs werk uit handen. Door slimme workflows krijgen ze de juiste informatie te zien, op het juiste moment. Ook handig: reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen worden zoveel mogelijk automatisch geregistreerd.

    “Connect maakt het mogelijk om onze klanten snel te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”
    Sabine Doets – Manager ICT bij Welzorg

    Betere zorg, door goede service

    De zorghulpmiddelen die u levert, spelen een belangrijke rol in het leven en welzijn van uw klanten. Ze zijn vaak acuut nodig en de afhankelijkheid van de hulpmiddelen is groot. Het is daarom belangrijk dat ze er op tijd zijn of zo snel mogelijk gerepareerd worden. Sigmax Connect helpt uw buitendienst dit zo efficiënt mogelijk te doen. 

    Demo aanvragen

    Stroomlijn de communicatie 

    • Stuur klanten een bericht als de monteur onderweg is, om niet-thuis-situaties te voorkomen.
    • Laat klanten bij de monteur tekenen voor akkoord en eventueel meteen afrekenen.
    • De klant krijgt automatisch de factuur per e-mail
    • Is er iets nog niet gelukt? Dan plant de klant direct een nieuwe afspraak in bij de monteur.

    Connect sluit perfect aan op uw processen

    Soms hoeft u alleen een simpel hulpmiddel te leveren, maar bij andere hulpmiddelen is ook onderhoud, reparatie en keuring nodig. Dan wilt u bijvoorbeeld snel de onderhoudshistorie kunnen inzien of een checklist kunnen doorlopen. Het is dus belangrijk dat uw software flexibel is en al uw processen zo goed mogelijk ondersteunt. 

    • Wij zorgen er samen met u voor dat de software uw processen optimaal ondersteunt. Waar mogelijk wordt informatie automatisch opgehaald en worden handelingen geautomatiseerd.
    • Verandert er iets, bijvoorbeeld door een nieuwe aanbesteding of nieuwe eisen vanuit een gemeente? Dan past de software zich moeiteloos aan, zonder torenhoge kosten.
    • U kunt binnen 1 werkbon meerdere objecten onderhouden, zodat u dubbel werk voorkomt.

    Snel op locatie bij spoedgevallen

    Uw klanten zijn afhankelijk van hun hulpmiddel. Als deze defect is kunnen zij niet naar buiten of moeten ze in het ergste geval in bed blijven liggen. In dat soort gevallen wilt u zo snel mogelijk op locatie zijn om het probleem op te lossen. Met Sigmax Connect helpt u uw klanten snel en efficiënt, ook bij spoedgevallen:

    • U heeft realtime inzicht in de locatie van uw monteurs en de opdracht waaraan zij werken. Zo ziet u direct wie het snelst ter plekke kan zijn.
    • De monteur heeft de benodigde informatie snel en op één plek bij de hand. Belangrijke informatie wordt uit het ERP-systeem opgehaald en checklists zorgen ervoor dat hij niks vergeet.
    • Is er een spoedopdracht buiten werktijd? Door real-time notificaties is de monteur direct op de hoogte.
    • De planner krijgt een notificatie als de spoedopdracht door de monteur ontvangen en gelezen is. Zo hoeft hij of zij hier niet meer achteraan te bellen.

    Demo aanvragen

    Slimme paklijsten

    Uw monteurs servicen veel verschillende hulpmiddelen en daarvoor hebben ze telkens andere materialen nodig. Aan de hand van een paklijst zien uw monteurs in een oogopslag welke materialen ze nodig hebben voor de klus. Zo zijn ze altijd met de juiste materialen onderweg.

    Hogere first-time-fix

    “We zijn helemaal afgestapt van de papieren workflow en hebben nu inzichtelijk waar alle voorraad zich bevindt. De monteurs kunnen hierdoor vaker opdrachten in één keer succesvol afronden doordat ze precies weten wat er op voorraad is.”

    Peter Terpstra – Logistic Engineer bij Welzorg

    Accurate voorraadregistratie

    In Connect registreren monteurs verbruikte materialen simpel door ze te scannen. Door middel van de Cycle Counting methode tellen ze de busvoorraad snel tussen de werkzaamheden door. Zo verliest u zo min mogelijk kostbare tijd. Met Connect hebben u en uw monteurs altijd inzicht in de huidige voorraden, inclusief de busvoorraad van collega’s in de buurt.

    Zeer stabiele software

    Software die uitvalt, waardoor uw monteurs hun werk niet meer kunnen doen. Het is een scenario dat u graag voorkomt. Connect is zeer stabiel, doordat onze software bestaat uit vaste componenten die uitgebreid getest en geoptimaliseerd zijn. Daardoor kunt u er altijd op vertrouwen. 

    Klanten beoordelen de betrouwbaarheid
    van Connect met een 9.

    Perfecte integratie met ERP en planning

    Connect koppelt simpel en bewezen met ERP- en planningssystemen. Zo werken uw systemen optimaal samen en wordt data makkelijk onderling uitgewisseld. 

    Bekijk onze partners & integraties 

    De handigste features voor de zorghulpmiddelen branche:
    Akkoord geven
    De klant zet na afloop van de werkzaamheden een handtekening in Connect ter akkoord. Bij opdrachten met meerdere te servicen objecten, is het mogelijk om de klant slechts 1 keer akkoord te laten tekenen. Wel zo klantvriendelijk en tijdsbesparend.
    Arbeidstijdregistratie
    Voor de facturatie van werkzaamheden is het correct registreren van arbeidstijden van groot belang. In Connect is het mogelijk dit te automatiseren.
    Bijlages
    Voeg foto's, schetsen, PDF- en Excel bestanden toe.
    Bundelen van opdrachten
    Voeg verschillende te servicen objecten toe aan één opdracht.
    Communiceer met de buitendienst
    Stuur de monteurs berichten of documenten via Connect. De monteur kan ook direct in Connect spoedopdrachten ontvangen.
    Configurabele vragenlijsten
    Voeg verplichte vragen toe of maak ze dynamisch door conditionele vragen toe te voegen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos!
    Direct betalen
    Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
    Facturatie en betaling
    Facturen worden automatisch opgemaakt op basis van de tijdsregistratie en verbruikte artikelen. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele garantiebepalingen, contactdekkingen en betalingsvoorwaarden. Daarna heeft de klant de mogelijkheid om de factuur direct te voldoen in Connect, bijvoorbeeld via een contactloze pinbetaling of een automatische machtiging.
    Foto's en schetsen
    Voeg (meerdere) foto's, schetsen en andere bijlage's toe aan uw werkbon. Foto's en/of bijlagen kunnen verplicht of optioneel worden geconfigureerd op verschillende plekken in uw werkproces
    IoT-ondersteuning
    Inzicht in de performance, status en exacte locatie van assets. Automatische alarmeringen bij storingen.
    Logistiek & voorraadbeheer
    100% foutloos voorraadbeheer dankzij registratie van alle artikelbewegingen. Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
    Materiaalregistratie
    Scan gebruikte materialen of voeg ze handmatig toe. Pas aantallen aan en heb te allen tijden inzicht in het artikelbestand.
    Navigatie en track&trace
    Adresgegevens worden automatisch ingevuld. Navigeer direct vanuit Google Maps via Connect. Real-time inzicht in de locatie van de monteur. Automatische registratie van locatie van de monteur bij statuswisselingen.
    Objectbeheer
    In Connect is het onder andere mogelijk om objecten te koppelen aan locaties (locatieboom), contractuele afspraken in te zien en objecteigenschappen aan te passen. Daarnaast kan de monteur nieuwe objecten toevoegen of wisselen.
    Ongeplande taken
    Via Connect krijgt de monteur inzicht in ongeplande taken. Dit kan van toepassing zijn als hij onverwacht tijd over heeft.
    Online klantinformatie
    In geval van storingen (buiten kantoortijden) is het efficiënt om voorafgaand aan de opdracht inzicht te hebben in informatie als: betalingsachterstanden, contracten en objectgeschiedenis. Hierdoor kan de monteur voorafgaand aan de opdracht beslissen of er daadwerkelijk een opdracht moet worden aangemaakt in het ERP-of plansysteem.
    Probleemregistratie
    Registreer een probleem of defect eenvoudig in Connect. Op basis van een geselecteerd probleem, wordt de monteur automatisch in het analyse en registratie proces begeleid.
    Slimme notificaties
    Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.
    Urenregistratie
    De monteur registreert in Connect zijn gewerkte uren of diensten eenvoudig en snel.
    Vervolgafspraak plannen
    Kan een opdracht toch niet in één keer worden afgemaakt? Plan direct samen met de klant op een ander moment een nieuwe afspraak in. Wel zo klantvriendelijk.
    Voorraadbeheer
    Uw servicemedewerkers tellen meerdere keren per jaar de artikelen uit hun eigen busvoorraad. Hierdoor kunnen monteurs de voorraadtelling tussen de werkopdrachten door uitvoeren en hoeven ze niet één hele dag hun servicewerkzaamheden neer te leggen om de voorraad te tellen.
    Sigmax praktijkcases

    Welzorg

    De ruim 80 servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg. Daarbij reserveert en plant Connect (spoed)reparaties en berekent hij de meest optimale routes voor de monteurs. De mobiele applicatie ondersteunt hen bij hun werkzaamheden op locatie.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Benieuwd naar wat Connect voor uw zorgorganisatie kan betekenen?

     

    Wij laten het u graag zien! Vraag een gratis demo aan.

      U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons