OVPocket

De OVPocket is het mobiele handhavingspakket waarmee controleurs in het openbaar vervoer snel en eenvoudig vervoersbewijzen controleren en boetes uitschrijven.

Vraag meer informatie op

Laat uw controleurs adequater handelen

Met de OVPocket software schrijven controleurs verbalen op een smartphone waarbij rekening is gehouden met het afkopen van een proces-verbaal en het de controle van adresgegevens via een geïntegreerd postcodeboek. De boete print de controleur met een draadloze printer waarna gelijk ook alle administratie is gedaan. In de BackOffice handelt u verbalen en financiële transacties af: van het aanmaken van acceptgiro’s en incasso’s tot het matchen van betalingen. Daarnaast stelt u heldere rapportages samen zoals de opbrengst per concessie, uren en ritadministratie.

Geschikt voor OV Chipkaart controle

De OV Pocket is geschikt voor de controle van de OV-chipkaart, is SDOA compliant en door TLS gecertificeerd. Via een ingebouwde RFID lezer kan de controleur de OV-chipkaart eenvoudig uitlezen waaronder gedane transacties en het profiel van de reiziger.

Mobiele Check-In/Check-Out

Richt mobiele in- en uitcheckpunten in voor de OV chipkaart met de OVPocket. Bijvoorbeeld in geval van defecte toegangspoortjes, in tijdelijk materieel  of in kleinere buurt-of regiobusjes waar het inbouwen van vaste in en uitcheckpunten te duur, te omslachtig of niet altijd nodig is.

Ook voor het verbaliseren van agressief gedrag

Naast het controleren en verbaliseren op vervoersbewijzen, kan de controleur ook boetes uitschrijven wanneer een reiziger agressief gedrag vertoont of geen identiteitsbewijs kan overhandigen. De OV Pocket bevat alle relevante feitcodes (artikel 72 t/m 74 Wet personenvervoer 2000).

OV Pocket: groeit met de OV-medewerker mee

Voor het uitoefenen van zijn functie heeft de OV- medewerker onderweg informatie nodig. Dit loopt uiteen van (actuele) reisinformatie en management informatie tot handboeken en (nood-)oproepen. De OV Pocket is voorbereid op deze veranderende rol van de OV-medewerker en voorbereid om de verkoop van vervoersbewijzen, (inclusief eenmalige OV chipkaarten) te registeren waarbij de opstaande vordering automatisch wordt verzonden naar de backoffice.

Waarom kiezen voor Sigmax

19

Jaar ervaring

5

Business units

6

Expertises

350

Klanten
wereldwijd

200+

Sigmax professionals

51

IT specialisten

78

Software Developers

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax
Bekijk ook de volgende oplossingen
Sigmax empowers professionals samen met