Vastgoedonderhoud

✔ Meer inzicht en overzicht
✔ Beweegt mee met uw processen
✔ Hogere first-time-fix

    Deze servicebedrijven werken al efficiënter

    Tevreden huurders, door goede service 

    Als woningcorporatie of vastgoedbeheerder wilt u dat uw klanten aangenaam kunnen wonen, werken en recreëren. Goed onderhoud is daarvoor essentieel. En natuurlijk wilt u dat zo efficiënt mogelijk doen. Zo zorgt u voor lagere kosten en tevreden klanten. Ontdek Sigmax Connect.

     

    Meerdere klussen uitvoeren bij één klant, zonder dubbele administratie

    Soms moeten er op één locatie meerdere klussen uitgevoerd worden. Met Sigmax Connect kan de vakman meerdere activiteiten als één opdracht doorlopen en de klus zonder dubbele handelingen afhandelen. Bovendien kan de vakman zelf zien welk toekomstig onderhoud op de locatie nodig is. Als hij tijd over heeft kan hij dit meteen meenemen.

    Hogere first-time-fix

    U wilt klussen op een zo efficiënt mogelijke manier afronden. Het liefst in één keer. Zo zorgt Sigmax Connect voor een hogere first-time-fix:

    • Belangrijke info, bijlagen en checklists heeft de vakman snel en op één plek bij de hand.
    • Met de dynamische workflows in Connect krijgt de vakman te zien wat hij nodig heeft, precies op het juiste moment.
    • Verbruikte materialen registreert u in Connect nauwkeurig en grotendeels automatisch. Zo hebben de vaklieden altijd de juiste materialen bij zich om de klus te klaren.

    Lees meer over Connect

    Belangrijke informatie direct bij de hand

    Met Connect ziet de vakman snel waar hij naartoe moet en wat er aan de hand is. Ook de onderhoudshistorie kan hij inzien. Is er iets gewijzigd aan een installatie in een woning? Dan kan de vakman deze info direct in Connect aanpassen.

    Naadloze integratie

    Uw systemen moeten elkaar aanvullen en versterken. Ze moeten doen waar ze goed in zijn, maar ook aansluiten op het geheel. Connect koppelt simpel met ERP- en planningssystemen

    Bekijk alle partners & integraties 

    Automatische administratie

    In Connect worden reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen zoveel mogelijk automatisch geregistreerd. Zo houden uw vaklieden tijd over voor wat echt belangrijk is.

    Soepele communicatie

    Met Connect zorgt u voor soepele communicatie en blijere klanten:

    • Met Connect zijn uw klanten altijd op de hoogte van de actuele planning en krijgen ze automatisch een seintje als de vakman onderweg is. Hierdoor verkleint u de kans op een niet-thuis-situatie aanzienlijk.
    • Laat klanten bij de vakman tekenen voor akkoord en eventueel meteen afrekenen.
    • Is er iets nog niet gelukt? Geen nood! Met Connect plant de vakman de vervolgafspraak ter plekke met uw huurder in. Wel zo klantvriendelijk.

    Demo aanvragen

    De handigste features voor het onderhouden van vastgoed:
    Akkoord geven
    De klant zet na afloop van de werkzaamheden een handtekening in Connect ter akkoord. Bij opdrachten met meerdere te servicen objecten, is het mogelijk om de klant slechts 1 keer akkoord te laten tekenen. Wel zo klantvriendelijk en tijdsbesparend.
    Arbeidstijdregistratie
    Voor de facturatie van werkzaamheden is het correct registreren van arbeidstijden van groot belang. In Connect is het mogelijk dit te automatiseren.
    Bijlages
    Voeg foto's, schetsen, PDF- en Excel bestanden toe.
    Bundelen van opdrachten
    Voeg verschillende te servicen objecten toe aan één opdracht.
    Communiceer met de buitendienst
    Stuur de monteurs berichten of documenten via Connect. De monteur kan ook direct in Connect spoedopdrachten ontvangen.
    Configurabele vragenlijsten
    Voeg verplichte vragen toe of maak ze dynamisch door conditionele vragen toe te voegen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos!
    Commerciële kansen registreren
    Monteurs kunnen op locatie service- en onderhoudscontracten afsluiten in Connect. Daarnaast kunnen ze in vragenlijsten commerciële kansen registreren voor de sales-afdeling.
    Customer engagement
    Stuur klanten automatisch informatie over planningen & werkbonnen.
    Direct betalen
    Laat de klant direct na afloop van de werkzaamheden betalen aan de deur. Direct in Connect en zonder externe pinterminal.
    Facturatie en betaling
    Facturen worden automatisch opgemaakt op basis van de tijdsregistratie en verbruikte artikelen. Hierbij wordt rekening gehouden met eventuele garantiebepalingen, contactdekkingen en betalingsvoorwaarden. Daarna heeft de klant de mogelijkheid om de factuur direct te voldoen in Connect, bijvoorbeeld via een contactloze pinbetaling of een automatische machtiging.
    Foto's en schetsen
    Voeg (meerdere) foto's, schetsen en andere bijlage's toe aan uw werkbon. Foto's en/of bijlagen kunnen verplicht of optioneel worden geconfigureerd op verschillende plekken in uw werkproces
    IoT-ondersteuning
    Inzicht in de performance, status en exacte locatie van assets. Automatische alarmeringen bij storingen.
    Locatieboom
    Wanneer een gebouw meerdere te servicen objecten heeft, is het wel zo handig dat de monteur de exacte locaties hiervan weet. Dankzij de locatieboom zijn alle objecten en bijbehorende exacte locaties inzichtelijk in Connect.
    Logistiek & voorraadbeheer
    100% foutloos voorraadbeheer dankzij registratie van alle artikelbewegingen. Inzicht in eigen magazijn & dat van derden (o.a. monteurs in de buurt). Het corrigeren van voorraadverschillen tussen magazijnen en controle van ontvangen goederen.
    Materiaalregistratie
    Scan gebruikte materialen of voeg ze handmatig toe. Pas aantallen aan en heb te allen tijden inzicht in het artikelbestand.
    Navigatie en track&trace
    Adresgegevens worden automatisch ingevuld. Navigeer direct vanuit Google Maps via Connect. Real-time inzicht in de locatie van de monteur. Automatische registratie van locatie van de monteur bij statuswisselingen.
    Objectbeheer
    In Connect is het onder andere mogelijk om objecten te koppelen aan locaties (locatieboom), contractuele afspraken in te zien en objecteigenschappen aan te passen. Daarnaast kan de monteur nieuwe objecten toevoegen of wisselen.
    Ongeplande taken
    Via Connect krijgt de monteur inzicht in ongeplande taken. Dit kan van toepassing zijn als hij onverwacht tijd over heeft.
    Online klantinformatie
    In geval van storingen (buiten kantoortijden) is het efficiënt om voorafgaand aan de opdracht inzicht te hebben in informatie als: betalingsachterstanden, contracten en objectgeschiedenis. Hierdoor kan de monteur voorafgaand aan de opdracht beslissen of er daadwerkelijk een opdracht moet worden aangemaakt in het ERP-of plansysteem.
    Probleemregistratie
    Registreer een probleem of defect eenvoudig in Connect. Op basis van een geselecteerd probleem, wordt de monteur automatisch in het analyse en registratie proces begeleid.
    Slimme notificaties
    Informeer uw klanten proactief en in real-time over het tijd vak van de geplande werkzaamheden of wijzigingen hiervan. De klant krijgt automatisch een e-mail, sms- of Whatsappbericht met het geplande tijdsvak van de werkzaamheden.
    Urenregistratie
    De monteur registreert in Connect zijn gewerkte uren of diensten eenvoudig en snel.
    Vervolgafspraak plannen
    Kan een opdracht toch niet in één keer worden afgemaakt? Plan direct samen met de klant op een ander moment een nieuwe afspraak in. Wel zo klantvriendelijk.
    Voorraadbeheer
    Uw servicemedewerkers tellen meerdere keren per jaar de artikelen uit hun eigen busvoorraad. Hierdoor kunnen monteurs de voorraadtelling tussen de werkopdrachten door uitvoeren en hoeven ze niet één hele dag hun servicewerkzaamheden neer te leggen om de voorraad te tellen.
    Sigmax praktijkcases

    Woningcorporatie De Alliantie

    De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax Field Service Solutions hielpen de woningcorporatie hierbij.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Wooncorporatie De Key

    Ruim 40 vakmannen van Wooncorporatie De Key verlenen huurders dagelijks de best mogelijke service. Sigmax Field Service Solutions hielp de Amsterdamse woningcorporatie bij de overstap naar een nieuwe mobiele applicatie ter ondersteuning van de serviceorganisatie.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Nieuwsgierig? We geven graag een demo!

     

    Laat uw gegevens achter en we nemen contact op voor een vrijblijvende demo.

      U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons