SequriX helpt Securion in te spelen op beveiligingsbehoeften

Securion

Met een klantgerichte aanpak, gericht op werken met slimme technologie, maakt Securion het verschil in de beveiligingswereld. SequriX en Securion dagen elkaar continue uit om elkaars dienstverlening te verbeteren.

SequriX helpt Securion in te spelen op moderne beveiligingsbehoeften

Hoe groei je binnen een branche die zich traditiegetrouw kenmerkt door behoefte aan wederzijds vertrouwen? Bij het Hengelose Securion is de omvang van het klantenbestand dit jaar met ongeveer 20 procent toegenomen. Deze groei vasthouden vraagt om een softwareapplicatie die aansluit bij de hoge eisen die aan de hedendaagse beveiligingsprocessen worden gesteld.

Een pand onbeheerd achterlaten is voor geen enkel bedrijf een optie. Overal is beveiliging nodig, in welke vorm dan ook. Securion levert sinds 2000 een uitgebreid pakket van diensten om de beveiligingsbehoeften van zijn 1500+ klanten in te vullen. Bij het aangaan van een nieuwe relatie staat voor Securion voorop dat de klant meer krijgt dan alleen een veilige bedrijfsomgeving en een bijbehorende maandelijkse factuur. Naast kundig periodiek advies valt te denken aan statistieken vanuit de bedrijfsvoering voor de klant.

“Met SequriX besparen we 2 tot 4 uur per week per beveiliger.”

René Bouman, Business Unit Manager bij Securion

Behoefte aan digitaal werken

Het onderhouden van een papieren administratie is tegenwoordig kostbaar. Ook werd het voor Securion lastig om vanuit een archief van paperassen aan informatieverzoeken van klanten te voldoen. De operationele efficiency moest omhoog. “Ik zocht een oplossing om zaken als rittenlijsten en alarmbonnen digitaal te verwerken en snel informatie terug te koppelen richting klanten”, zegt René Bouman, Business Unit Manager bij Securion.

“Aan het overtypen van alarmbonnen in rapportages raakten wij op een gegeven moment steeds meer tijd kwijt”, schetst Bouman de eerdere situatie. “Om aan hedendaagse klantbehoeften tegemoet te komen, moet ik uitgebreidere gegevens kunnen bieden.” Een omgebouwd planningssysteem voldoet niet als klanten van Securion om heldere overzichten van uitgevoerde beveiligingstaken vragen, legt hij uit. “De processen van generieke programma’s of applicaties gericht op bijvoorbeeld monteurs, komen niet overeen met onze werkprocessen.”

“Wat wij dagelijks doen, vraagt om een dynamisch programma”, stelt Bouman. Via een bedrijvenbijeenkomst kwam hij in contact met Sigmax, het moederbedrijf van SequriX. “Zij ontwikkelde een applicatie om bedrijven als ons zowel papierwerk te laten besparen als processen laten te verbeteren. Wij hebben in de ontwikkeling feedback geleverd en zijn daarmee vanaf het eerste uur klant van SequriX.”

Veilig overal toegang tot voor beveiligers relevante data

Met SequriX hoeft Securion instructies voor zijn circa 75 beveiligers niet meer op papier uit te printen, vertelt Bouman. Op een smartphone waarop de SequriX applicatie draait, zien zij de exacte gegevens over een object en wat de klant en het beveiligingsbedrijf met elkaar hebben afgesproken. De applicatie geeft beveiligers op een veilige manier inzicht in gegevens als alarmcodes, locaties van sleutels en geldende beveiligingsplannen. “Klanten van Securion ontvangen dankzij SequriX per mail informatie over beveiligingsrondes”, licht Joost Meuleman, Commercial Manager bij SequriX toe. “Zo zijn direct de juiste mensen binnen de organisatie van de eindklant op de hoogte.”

Bouman noemt het prettig dat SequriX zijn bedrijf betrekt in de verdere ontwikkeling van de oplossing. “Het is fijn om samen continu met verbetering bezig te zijn”, zegt hij. Deze samenwerking helpt SequriX als leverancier een vinger aan de pols te houden bij actuele ontwikkelingen in de markt en wensen te vertalen naar functionaliteit binnen de applicatie. Eén van de meer recente behoeften is dat klanten van Securion willen weten waar en wanneer beveiligers precies zijn geweest. Werken met GPS-aanduiding vanaf smartphones en scanbare checkpoints op locatie, tonen zwart-op-wit de looprondes van surveillanten. “Klanten vragen hier steeds vaker om”, aldus Bouman.

Besparingen onderaan de streep

De besparingen die SequriX voor Securion weet te realiseren, maken Bouman enthousiast. “Ik bespaar niet alleen vele manuren in de administratie, maar mijn mensen sparen ook uren uit die zij anders met werkzaamheden als het opzoeken van gegevens in mappen en het invullen van formulieren kwijt zouden zijn. Gemiddeld gaat het om een besparing van 2 tot 4 uur per beveiliger per week.” SequriX is zowel vriendelijk voor budgetten als het milieu: door bonnen en rapportages niet langer uit te printen, bespaart het beveiligingsbedrijf honderden euro’s per jaar op papier.

Securion weet met de applicatie zijn eigen processen te verbeteren. “Wij hebben onze aanrijtijden bijvoorbeeld enorm verlaagd, naar gemiddeld 13 minuten. Dat is echt heel snel”, meldt Bouman trots. “Eindelijk kan ik op basis van cijfers sturen. Dat vind ik heel waardevol. Iedereen kan roepen: ‘Wij zijn heel snel ter plaatse’, maar wij kunnen het ook aantoonbaar maken.”

Voordelen SequriX

  • Volledig inzicht en overzicht over beveiligingsactiviteiten
  • Niet meer werken met papieren alarmtickets
  • Informatie daar waar die nodig is
  • Reductie van aanrijtijden

Waarom kiezen voor Sigmax

25

Jaar ervaring

3

Business units

4

Landen actief

360+

Klanten

2

Offices

79

Software Developers

150+

Sigmax Professionals

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax

Sigmax expertises

Sigmax helpt professionals een stuk efficiënter en prettiger te werken. We ontwikkelen innovatieve software voor het openbaar vervoer, handhavingsorganisaties, gemeenten, field service organisaties en beveligingsbedrijven. Bekijk hier onze expertisegebieden.

Bekijk al onze oplossingen

Wat is uw doel?

Ontdek waarmee wij uw organisatie kunnen helpen. Of bekijk hier wat wij voor onze klanten realiseerden.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Wat we voor klanten realiseerden
Bekijk ook de volgende oplossingen