Field Service NEXT afbeelding
Event

Field Service NEXT 2022

Optimale inzet van de buitendienst door middel van de juiste technologie

Microsoft Partner, Evert van de Beekstraat, Schiphol, Nederland
11-10-2022

Over Field Service NEXT

De vooruitzichten voor de service- en installatiebranche zijn de komende jaren positief. Installateurs zijn zó druk dat efficiënt werken een must is. Door het grote tekort aan buitendienstmedewerkers worden installatiebedrijven gedwongen om creatieve oplossingen te bedenken. Tijdens Field Service NEXT laten we zien hoe u de beschikbare buitendienst optimaal inzet door middel van de juiste technologie. Van intake en planning tot uitvoer en administratieve afhandeling: u doet ideeën op hoe u uw werkprocessen optimaliseert.

Van objectregistratie tot (spoed)opdracht en planning

Gezien uw dagelijkse werkzaamheden met technische installaties is het van uiterst belang om te administreren op objectniveau, zodat de exacte locatie van het object bekend is. Tijdens Field Service NEXT demonstreren we een intake en laten we zien waarom het belangrijk is om te administreren op objectniveau. Vervolgens belt een klant met een spoedopdracht en nemen we u mee in het planproces. Het inplannen gaat zo optimaal mogelijk: de juiste monteur, met de juiste onderdelen én passend bij zijn routeplanning. En bij onverwachte situaties als vertraging wordt dit real-time verwerkt in een nieuw plan, waarbij de consequenties voor de klant of monteur direct worden doorgezet.

 

Van een optimaal buitendienstproces naar backoffice en facturatie

Na de pauze gaat Field Service NEXT verder met het uitvoeren van de werkopdracht. Dankzij de buitendienstapplicatie staan de binnen- en buitendienst naadloos met elkaar in contact. Opdrachten worden direct naar de juiste servicemonteur gestuurd. We demonstreren hoe de buitendienstoplossing zoveel mogelijk werk uit handen neemt van de monteur. Reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen worden zoveel mogelijk automatisch geregistreerd.  Vervolgens zet de klant direct na afloop van de opdracht een handtekening ter akkoord en ontvangt hij de digitale werkbon in zijn mailbox. Al deze gegevens worden realtime geüpdatet in het systeem van de binnendienst, waardoor de financiële afdeling direct aan de slag gaat met de facturatie. Gegevens hoeven hierdoor nooit meer te worden overgetypt en kwijtgeraakte papieren en onvolledige facturen zijn hierdoor verleden tijd.

Agenda

12:00 Lunch

13:00 Start Field Service NEXT door Microsoft Nederland

13:05 De huidige trends in Field Service Management

13:15 Demo: intake en planning

14:00 Pauze

14:30 Demo: van het optimale buitendienstproces tot backoffice en facturatie

15:15 Forumdiscussie

16:00 Netwerkborrel

Over de organisatoren

Field Service NEXT wordt mede mogelijk gemaakt door Bluace, ORTEC & Sigmax. Bluace is een IT-implementatie partner en biedt advies voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen  om zo een kwaliteitsslag te maken binnen organisaties. “Innovatie door standaardisatie”, is waar Bluace voor staat. Daarnaast is de totaaloplossing gebaseerd op één van de meest betrouwbare platformen van dit moment: Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Zo zorgt Sigmax voor de basis voor succes in de buitendienst met mobiele applicatie Connect. Een standaard field service oplossing, maar wel geheel op maat configureerbaar. Met ruim 12 jaar ervaring in de field service markt, weet Sigmax wat er speelt in branches als de installatie-,klimaat- en industriële techniek. ORTEC is ’s werelds grootste leverancier van wiskundige optimalisatiesoftware en advanced analytics. Met de oplossing voor de buitendienst zorgen zij voor een strakke planning van werk- en rusttijden, ploegendiensten en werkroosters, maar ook voor een optimale routeplanning.

Field Service NEXT vond op 11 oktober 2022 plaatst bij Microsoft Nederland op Schiphol. Het is helaas niet meer mogelijk om u aan te melden voor dit event.