Gemeente Weert

Gemeente Weert CityPermit

“Het implementatietraject is als zeer prettig ervaren. De projectleiding en medewerkers van Sigmax waren snel te bereiken en boden hulp waar nodig. De beoogde livegang datum is behaald en tot nu toe loopt alles naar wens”
Gemeente Weert

Eenvoudig digitaal een parkeervergunning aanvragen in de gemeente Weert

Gemeente Weert werkt sinds januari 2022 met het online parkeervergunningensysteem ‘CityPermit’ van Sigmax. Daardoor kunnen inwoners en bedrijven in gemeente Weert nu eenvoudig digitaal een parkeervergunning aanvragen en wijzigen. De papieren vergunning die achter de ruit geplakt dient te worden, komt hiermee te vervallen.

De nieuwe werkwijze voor de afgifte van vergunning scheelt enorm veel tijd. Voorheen werden jaarlijks ongeveer 2.000 nieuwe vergunningen geprint en verspreidt. Voor eventuele wijzigen moest de vergunninghouder contact opnemen met de gemeente Weert. Vanaf heden kunnen inwoners en bedrijven zelf een parkeervergunning/abonnement aanvragen of wijzigen via het digitale loket op de website van de gemeente Weert, deze wijziging wordt dan vrijwel direct doorgevoerd.

Overgangsperiode

Het papieren parkeervignet verdwijnt in gemeente Weert vanaf 1 maart 2022 uit de auto. Digitale vergunningen worden direct gekoppeld aan het kenteken van een voertuig. Medewerkers van Toezicht en Handhaving scannen het kenteken en zien zo of er een geldige parkeervergunning voor het voertuig aanwezig is. Dit werkt een stuk efficiënter.

Hulp voor vergunninghouders

Om de overgangsperiode goed te laten verlopen heeft de gemeente een aantal instructievideo’s gemaakt waardoor een bewoner, bedrijf of mantelzorger eenvoudig kan zien hoe ze een vergunning aan kunnen vragen of wijzigen. Mocht de aanvrager er niet helemaal uit komen dan biedt de gemeente Weert hulp. De vergunninghouder kan geholpen worden bij het inloopspreekuur, of telefonisch contact opnemen met een medewerker van de gemeente, die de gebruiker helpt bij het doorlopen van de te nemen stappen.

Implementatie fase 1

In september 2021 is gestart met de implementatie van fase 1. De totale implementatie heeft 4 maanden geduurd. “Het implementatietraject voor Fase 1 is als zeer prettig ervaren. De projectleiding en medewerkers van Sigmax waren snel te bereiken en boden hulp waar nodig. De beoogde livegang datum is behaald en tot nu toe loopt alles naar wens” aldus gemeente Weert.

Meer over het online parkeervergunningensysteem CityPermit

Sigmax praktijkcases

Gemeente Amsterdam

“Voorheen waren boa’s en backoffice medewerkers uren bezig om na een dienst bonnetjes in te voeren. Nu we gegevens in real-time direct op locatie opslaan, levert dat iedereen aanzienlijke tijdswinst op. Het laat zien dat Sigmax gewoon een heel goed doordacht product biedt.”

Woordvoerder Gemeente Amsterdam

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Schiedam

“Door het inzetten van scanauto’s hebben de handhavers meer tijd voor hun andere taken.”

Burgemeester Schiedam

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Utrecht

Utrecht is de eerste gemeente die een volledig digitaal handhavingssysteem voor de fiets in gebruik heeft genomen: BikeControl. In het hele traject stond lean denken en met een duidelijke visie toewerken naar een integrale, aaneengesloten keten centraal.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met