Gemeente Zaanstad

Gemeente Zaanstad

In Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.

Ontdek CityPermit

Volledige parkeerketen digitaliseren

Gemeente Zaanstad wil de volledige keten van parkeren stapsgewijs digitaliseren. Rob Berentsen, Projectleider gemeente Zaanstad licht toe: ‘Het uitgangspunt is: de kansen van digitaliseren benutten en het aanvragen van vergunningen voor bewoners en bedrijven vergemakkelijken. Met het parkeervergunningsysteem van Sigmax, CityPermit, leiden we de registratie en uitgifte van vergunningen in goede banen. We geven bewoners de mogelijkheid om vanuit huis hun parkeerzaken te regelen en te betalen, online via een digitaal loket of de smartphone.”

Optimale dienstverlening voor alle bewoners en bedrijven

Met de speciale app, die de papieren kraskaart in Zaanstad per 1 januari 2016 volledig gaat vervangen, kunnen bewoners met hun smartphone bezoekers aan- en afmelden, parkeertegoeden opwaarderen of toewijzen. Berentsen: “Voor degenen die digitaal minder vaardig zijn, hebben we een speciale telefoonlijn geopend voor bezoekersparkeren.” Sigmax realiseerde de telefonische toepassing met spraakherkenning in samenwerking met partner Telecats. “Je belt in op de telefoonlijn en wordt aan de hand van een keuzemenu geholpen bij het aan- en afmelden van bezoekers. Kentekens kun je inspreken, dit versnelt de registratie. Lukt het een bewoner niet via een keuzemenu, dan schakelt het systeem automatisch door naar een callcentermedewerker die de bewoner verder helpt. Op deze wijze voorzien we ook de minder digitaal vaardige inwoner van goede dienstverlening”, aldus Berentsen.

Digitaliseren van de hele parkeerketen

Voor de handhaving op straat implementeerde gemeente Zaanstad CityControl, het mobiele handhavingssysteem van Sigmax. Dankzij de koppeling met het parkeervergunningensysteem kunnen BOA’s op straat real-time zien of er voor een voertuig een vergunning is afgegeven. In 2016 wil gemeente Zaanstad ook gaan handhaven met de scanscooter. Berentsen: “Sigmax oplossingen zijn hierop voorbereid. BOA’s ontvangen straks een melding van de foutgeparkeerde voertuigen op een smartphone, waarna ze heel gericht boetes kunnen uitschrijven.

Waarom kiezen voor Sigmax

19

Jaar ervaring

5

Business units

6

Expertises

350

Klanten
wereldwijd

200+

Sigmax professionals

51

IT specialisten

78

Software Developers

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax

Sigmax expertises

Sigmax helpt professionals een stuk efficiënter en prettiger te werken.  We verzorgen de volledige ICT infrastructuur keten voor bedrijven. En ontwikkelen innovatieve software: op handhelds, smartphones en tablets. Bekijk hier onze expertisegebieden.

Bekijk al onze oplossingen

Wat is uw doel?

Ontdek waarmee wij uw organisatie kunnen helpen. Of bekijk hier wat wij voor onze klanten realiseerden.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Wat we voor klanten realiseerden
Sigmax praktijkcases

Gemeente Amstelveen

Gemeente Amstelveen moderniseerde en digitaliseerde haar gehele parkeerbeleid door CityPermit in gebruik te nemen. Dit is het online parkeervergunningensysteem van Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Venlo

Gemeente Venlo past voor de eerste keer een nieuwe methodiek toe bij een aanbestedingstraject binnen de IT en parkeerdienstverlening. Middels the Best Value Procurement methodiek (BVP) koos gemeente Venlo Sigmax als partner.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met