Woningcorporatie Accolade
News

Woningcorporatie Accolade kiest voor Sigmax

Woningcorporatie Accolade gaat binnenkort van start met Connect. Michiel Booij, Projectleider bij Accolade, vertelt waarom de zij hun huidige mobiele oplossing gaan vervangen door oplossing van Sigmax.

Klantenservice verhogen

De manier van werken optimaliseren en de service naar klanten verhogen: twee wensen van de Heerenveense Woningcorporatie Accolade. Om invulling te geven aan deze wensen zocht Accolade naar software die klaar is voor de wensen van nu en die van de toekomst. Michiel Booij, applicatie manager bij Accolade, vertelt waarom de huidige mobiele oplossing is vervangen door Connect van Sigmax.

Accolade is verantwoordelijk voor onderhoud en inspectie bij ruim 16.000 woningen. Connect ondersteunt de vaklieden van Accolade optimaal bij hun werkzaamheden. Denk hierbij aan het inzien van taken en het registreren van werkzaamheden middels een tablet. Eén van de redenen om voor Connect te kiezen was de naadloze koppeling met Key2Wocas, het ERP-systeem van Centric. “Hierdoor zien de monteurs per werkorder de precieze omschrijvingen in van de uit te voeren werkzaamheden, zoals klantinformatie, werkinstructies en benodigd materiaal. Daarnaast houden we hierdoor eenvoudig onze voorraad aan materialen bij.”

Gegevens verzamelen en borgen

Met de mobiele software verzamelt en borgt Accolade belangrijke gegevens over de woningen. Denk hierbij aan informatie voor het kadaster. “Deze informatie komt terug in ons ERP-systeem waardoor we deze gegevens kunnen combineren. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien hoeveel klussen er zijn per monteur, welke onderdelen hij heeft ingezet en welke storingen voor komen”, licht Booij toe. Het controleren van de gegevens doet Accolade door eerder ingevulde vragenlijsten mee te sturen met de vakman. ”Middels de ingevulde vragenlijsten kan de vakman in één oogopslag zien of huidige gegevens van de woning overeenkomen met de reeds beschikbare informatie. Zo voorkomen we vervuiling in Key2Wocas.”

Toekomstvisie

Booij stelt dat klanten steeds meer verwachten van diensten, ook van de diensten van Accolade. In de toekomst wil Accolade haar huurders nog actiever informeren door huurders zelf de woninginspecties online te laten inplannen. Dit kan bijvoorbeeld via de website. Ook ziet Accolade meerwaarde in het sturen van een herinnering van afspraak naar huurders, zodra de vakman naar hen onderweg is. “Hierdoor kunnen we inspelen op de wensen van de klant, hen beter informeren over ons bezoek en verminderen we het risico dat onze vaklieden voor een dichte deur staan.”

Sigmax praktijkcases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Welzorg

De ruim 80 servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg. Daarbij reserveert en plant Connect (spoed)reparaties en berekent hij de meest optimale routes voor de monteurs. De mobiele applicatie ondersteunt hen bij hun werkzaamheden op locatie.

Lees deze caseCheck alle cases

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax Field Service Solutions hielpen de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met