Woningcorporatie De Alliantie

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC & Sigmax hielp de woningcorporatie hierbij.

Hart voor wonen

Als één van de grootste woningcorporaties in Nederland ondervindt de Alliantie een sterke impact van de nieuwe regelgeving op haar missie om zorg te dragen voor voldoende betaalbare woningen. Hier staat zij niet alleen in. De gehele sociale woningbouwsector staat onder druk van deze ontwikkelingen.

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’ en maakt zich met optimalisatie en reorganisatie sterk om de zorg voor beschikbare en betaalbare woningen te kunnen handhaven. Vanuit deze achtergrond is optimalisering van de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen essentieel. Daarom koos de Alliantie voor de Field Service Suite van ORTEC en Sigmax om aan de gestelde doelen te beantwoorden.

Efficient werken en kosten besparen

De planningssoftware van de Field Service Suite ondersteunt de planafdeling van de Alliantie met het efficiënt, real-time en klantgericht plannen van 75.000 klantbezoeken op jaarbasis. Hierbij integreert het plansysteem met andere computersystemen van de Alliantie.

Automatische datumopties

Dagelijks komen er ruim 1.000 servicecalls binnen op het klantencontactcentrum van de Alliantie. Wanda van Lingen, Teamleider dagelijks onderhoud bij de Alliantie, licht toe: “Onze medewerkers stellen huurders een aantal vragen die zij verwerken in het systeem. Op basis van de capaciteit, berekent de Field Service Suite in een paar seconden een aantal dataopties waarop de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd. De huurder kunnen we hierdoor gelijk een bevestiging van zijn afspraak geven.”

Real-time inzicht op locatie

De afspraak wordt vervolgens real-time doorgezet naar de planning van de vakmannen. Op een tablet zien zij alle details van de afspraak in en kunnen hiermee gelijk aan de slag. Wanneer ze klaar zijn met een reparatie, sluiten ze de opdracht af op de tablet. “Omdat dit direct zichtbaar is voor onze planafdeling hebben we dus een goed livebeeld van wat onze mensen buiten doen, vertelt Wanda van Lingen. “Dankzij de nieuwe software kunnen onze 40 vaklieden dagelijks meerdere opdrachten uitvoeren waardoor we meer huurders kunnen helpen. Ook zetten we nu minder werk uit naar onderaannemers. Op termijn willen we een optie inregelen waarmee huurders zelfstandig hun reparatieverzoeken kunnen inplannen via onze website. We verwachten dat medewerkers van het klantcontactcentrum hiermee meer tijd overhouden voor het beantwoorden van overige klantvragen.”

Waarom kiezen voor Sigmax

19

Jaar ervaring

5

Business units

6

Expertises

350

Klanten
wereldwijd

200+

Sigmax professionals

51

IT specialisten

78

Software Developers

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax

Sigmax expertises

Sigmax helpt professionals een stuk efficiënter en prettiger te werken.  We verzorgen de volledige ICT infrastructuur keten voor bedrijven. En ontwikkelen innovatieve software: op handhelds, smartphones en tablets. Bekijk hier onze expertisegebieden.

Bekijk al onze oplossingen

Wat is uw doel?

Ontdek waarmee wij uw organisatie kunnen helpen. Of bekijk hier wat wij voor onze klanten realiseerden.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Wat we voor klanten realiseerden
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met de Field Service Suite.

Lees deze caseCheck alle cases

Gemeente Zaanstad

In Zaanstad kunnen bewoners en bedrijven sinds kort hun parkeerzaken vanuit huis regelen, online of telefonisch. Sigmax hielp de gemeente bij de overstap naar digitaal parkeren, en de handhaving daarop.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. De  Field Service Suite ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met