maas international

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. De  Field Service Suite ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Excellent onderhoud van koffieautomaten

Onze mobiele oplossing en planningssoftware was aan vervanging toe. We zochten we een nieuw systeem om het werkproces van onze operators en monteurs op locatie nog efficiënter en beter te laten verlopen”, vertelt Willem van den Berg, Managing Director bij Maas Nederland. “Onze operators vullen in de Benelux, Duitsland en Engeland 40.000 automaten bij. Dat is alleen al vanwege de aantallen een uitdaging. De Field Service Suite ondersteunt ons werkproces efficiënt, ook in uitzonderingsituaties.”

Een optimale planning

Met het planningsysteem plant Maas alle werkopdrachten van de operators en monteurs, plus de routes die zij moeten afleggen, optimaal. De software verdeelt hierbij alle werkzaamheden eerlijk over de operators en plant terugkomende werkzaamheden automatisch bij dezelfde operator.

Sneller, transparanter en gebruikersvriendelijker

Alle uitgevoerde werkzaamheden, verbruikte materialen en tellerstanden registreert de operator makkelijk. En mocht er onverhoopt een storing optreden die de operator niet zelf kan verhelpen, dan maakt hij snel een nieuwe melding zodat de planafdeling gelijk een servicemonteur kan inschakelen. De handcomputer navigeert de servicemonteur naar de juiste locatie via een ingebouwd navigatiesysteem. Nadat de monteur of operator klaar is met zijn werkzaamheden worden alle gegevens automatisch doorgestuurd naar het ERP systeem voor verdere verwerking.

Willem van den Berg, Managing Director bij Maas Nederland vertelt dat de operators tevreden zijn over het gebruik: ‘Onze operators en monteurs werken al jaren met een PDA. Met de implementatie van de Field Service Suite is het proces nog transparanter, sneller en gebruikersvriendelijker geworden.’

Meer weten over de Field Mobility Suite? Klik hier

Waarom kiezen voor Sigmax

19

Jaar ervaring

5

Business units

6

Expertises

350

Klanten
wereldwijd

200+

Sigmax professionals

51

IT specialisten

78

Software Developers

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax

Sigmax expertises

Sigmax helpt professionals een stuk efficiënter en prettiger te werken.  We verzorgen de volledige ICT infrastructuur keten voor bedrijven. En ontwikkelen innovatieve software: op handhelds, smartphones en tablets. Bekijk hier onze expertisegebieden.

Bekijk al onze oplossingen

Wat is uw doel?

Ontdek waarmee wij uw organisatie kunnen helpen. Of bekijk hier wat wij voor onze klanten realiseerden.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Wat we voor klanten realiseerden
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met de Field Service Suite.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Teeuwissen

De rioolreinigingsexperts van Teeuwissen Rioolreiniging werken met Field Mobility Suite van Sigmax. Circa 100 professionals registreren met de mobiele softwareoplossing van Sigmax hun werkzaamheden digitaal waardoor het bedrijf uit Huizen voorgoed vaarwel zegt tegen de papieren werkbonnen.

Lees deze caseCheck alle cases

Welzorg

De servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “De Field Service Suite maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met