Saval werkt samen met ORTEC en Sigmax

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

Gestroomlijnd en effectief werken

Brandbeveiligingsspecialist Saval verkoopt, installeert en onderhoudt brandpreventie- en blusmiddelen. De 105 monteurs van Saval in Nederland en België leggen jaarlijks gezamenlijk ongeveer 72188 klantbezoeken af. De oude werkwijze van Saval had als nadeel dat de administratieve afhandeling tijdrovend en niet altijd sluitend was. Voor Saval was het lastig om nieuwe mensen in te werken omdat alle informatie ‘in de hoofden’ van monteurs zat.

Automatisch de optimale planning

Het ERP-syteem van Saval verstuurt de inspectie-opdrachten voor de komende drie weken als XML-bestand naar het plansysteem. Randvoorwaarden zoals een voorkeursmonteur voor een regio, contracttypen en normtijden gaan ook mee naar de planning van ORTEC. Op basis van deze gegevens berekent de applicatie de optimale planning voor alle monteurs waarbij ze zo min mogelijk kilometers afleggen. En waarmee Saval beter haar onderhoudsafspraken kan nakomen.

Altijd een sluitende administratie

De planning wordt doorgestuurd naar de handheld van de monteurs die controleren of alles uitvoerbaar is. Als er iets niet klopt, kan een monteur dat wijzigen. De software optimaliseert de planning opnieuw, bijvoorbeeld als een inspectie is gepland op een dag dat de klant niet uitkomt. Op de handheld raadpleegt de monteur alle informatie die hij onderweg nodig heeft. Hieronder vallen bezoekadressen, inspectierapporten en historie. Alle geregistreerde activiteiten verantwoordt de monteur waardoor de administratie meteen sluitend is.

Meer dan een standaardoplossing

Connect is voor ons een complete oplossing. ORTEC & Sigmax Field Service Solutions liepen eerst mee met onze planners en monteurs en kwamen daarop met efficiencyverbeteringen waaraan we zelf nog niet hadden gedacht. Dankzij de planning- en mobiele software worden de inspecties efficiënter ingepland en zijn alle werkzaamheden van de monteurs verantwoord. De administratie is hierdoor meteen sluitend en kunnen we de meeste inspecties binnen een dag factureren,” aldus Norbert Albersen en Edwin Becker van Saval.

Meer over Field Service Solutions 

Ontdek Connect

Weten wat Sigmax voor uw organisatie kan betekenen? Vraag dan vrijblijvend meer informatie bij ons aan.

    U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

    Waarom kiezen voor Sigmax

    25

    Jaar ervaring

    3

    Business units

    4

    Landen actief

    360+

    Klanten

    2

    Offices

    79

    Software Developers

    150+

    Sigmax Professionals

    100%

    Empowering Professionals Everywhere

    Ontdek Sigmax
    Sigmax praktijkcases

    Carglass

    Vanuit 59 vestigingen en een mobiele service zorgen de servicemonteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Maas International

    Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Teeuwissen

    De rioolreinigingsexperts van Teeuwissen Rioolreiniging werken met Connect van Sigmax Field Service Solutions. Circa 100 professionals registreren met de mobiele softwareoplossing van Sigmax Field Service Solutions hun werkzaamheden digitaal waardoor het bedrijf uit Huizen voorgoed vaarwel zegt tegen de papieren werkbonnen.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Welzorg

    De ruim 80 servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg. Daarbij reserveert en plant Connect (spoed)reparaties en berekent hij de meest optimale routes voor de monteurs. De mobiele applicatie ondersteunt hen bij hun werkzaamheden op locatie.

    Lees deze caseCheck alle cases
    Sigmax empowers professionals samen met