Saval werkt samen met ORTEC en Sigmax

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Gestroomlijnd en effectief werken

Brandbeveiligingsspecialist Saval verkoopt, installeert en onderhoudt brandpreventie- en blusmiddelen. De 80 monteurs van Saval in Nederland en België leggen jaarlijks gezamenlijk ongeveer 55.000 klantbezoeken af. De oude werkwijze van Saval had als nadeel dat de administratieve afhandeling tijdrovend en niet altijd sluitend was. Voor Saval was het lastig om nieuwe mensen in te werken omdat alle informatie ‘in de hoofden’ van monteurs zat.

Automatisch de optimale planning

Het ERP-syteem van Saval verstuurt de inspectie-opdrachten voor de komende drie weken als XML-bestand naar het plansysteem. Randvoorwaarden zoals een voorkeursmonteur voor een regio, contracttypen en normtijden gaan ook mee naar de Field Service Suite Planningsapplicatie. Op basis van deze gegevens berekent de applicatie de optimale planning voor alle monteurs waarbij ze zo min mogelijk kilometers afleggen. En waarmee Saval beter haar onderhoudsafspraken kan nakomen.

Altijd een sluitende administratie

De planning wordt doorgestuurd naar de handheld van de monteurs die controleren of alles uitvoerbaar is. Als er iets niet klopt, kan een monteur dat wijzigen. De software optimaliseert de planning opnieuw, bijvoorbeeld als een inspectie is gepland op een dag dat de klant niet uitkomt. Op de handheld raadpleegt de monteur alle informatie die hij onderweg nodig heeft. Hieronder vallen bezoekadressen, inspectierapporten en historie. Alle geregistreerde activiteiten verantwoordt de monteur waardoor de administratie meteen sluitend is.

Meer dan een standaardoplossing

“De Field Service Suite is voor ons een complete oplossing. ORTEC & Sigmax liepen eerst mee met onze planners en monteurs en kwamen daarop met efficiencyverbeteringen waaraan we zelf nog niet hadden gedacht. Dankzij de planning- en mobiele software worden de inspecties efficiënter ingepland en zijn alle werkzaamheden van de monteurs verantwoord”, aldus Norbert Albersen en Edwin Becker van Saval. De administratie is hierdoor meteen sluitend en kunnen we de meeste inspecties binnen een dag factureren.”

Waarom kiezen voor Sigmax

19

Jaar ervaring

5

Business units

6

Expertises

350

Klanten
wereldwijd

200+

Sigmax professionals

51

IT specialisten

78

Software Developers

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax

Sigmax expertises

Sigmax helpt professionals een stuk efficiënter en prettiger te werken.  We verzorgen de volledige ICT infrastructuur keten voor bedrijven. En ontwikkelen innovatieve software: op handhelds, smartphones en tablets. Bekijk hier onze expertisegebieden.

Bekijk al onze oplossingen

Wat is uw doel?

Ontdek waarmee wij uw organisatie kunnen helpen. Of bekijk hier wat wij voor onze klanten realiseerden.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Wat we voor klanten realiseerden
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met de Field Service Suite.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. De  Field Service Suite ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Teeuwissen

De rioolreinigingsexperts van Teeuwissen Rioolreiniging werken met Field Mobility Suite van Sigmax. Circa 100 professionals registreren met de mobiele softwareoplossing van Sigmax hun werkzaamheden digitaal waardoor het bedrijf uit Huizen voorgoed vaarwel zegt tegen de papieren werkbonnen.

Lees deze caseCheck alle cases

Welzorg

De servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “De Field Service Suite maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met