Het niet in één keer kunnen oplossen van een probleem is een voorname bron van frustraties bij klanten. Daarnaast is het een onnodige kostenpost voor serviceorganisaties; extra verreden kilometers, verkeerde onderdelen die besteld worden en natuurlijk de verspilde tijd, die beter aan andere opdrachten besteed had kunnen worden. Het verbeteren van de First-Time-Fix maakt het mogelijk om uit te groeien tot een klantgedreven serviceorganisatie.
Field Service software helpt First-Time-Fix te verbeteren door vertraging in werkzaamheden te voorkomen. Intelligente planning zorgt ervoor dat een medewerker met de juiste skills en met het juiste materiaal naar een klus gestuurd wordt. Door intelligente klantcommunicatie, bijvoorbeeld in de vorm van (SMS) notificaties, weet de klant exact wanneer u arriveert en voorkomt u ‘niet-thuis situaties’. Daarnaast kunnen vraagstukken rondom garantie direct worden afgehandeld, door monteurs inzicht te geven in contractuele afspraken.
Zelfs met de beste planningtools en communicatie is het niet altijd mogelijk om de klus in één keer te klaren: het probleem kan niet gevonden worden of de benodigde materialen zijn niet beschikbaar. Dit heeft niet alleen een negatief effect op uw eigen planning, maar ook op de klantervaring indien niet direct kan worden aangegeven wanneer de klus afgerond wordt. Goede field service software beperkt de schade voor u, door uw medewerker in staat te stellen direct vanaf zijn mobiel een vervolgafspraak met de klant in te plannen. Dit resulteert in duidelijkheid voor uw klant én minder telefoonverkeer naar uw callcenter.
Het complete Connect Field Service platform biedt u uitgebreide mogelijkheden om uw First-Time-Fix te verbeteren:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van onze field service software? Download dan onze brochure voor een uitgebreide beschrijving en overzicht van functionaliteiten.
Met Connect Field Service software, rijke interfaces en de kennis van onze consultants helpt Sigmax u bij de optimalisering van al uw planningsvraagstukken.
Connect is dé field service oplossing van Sigmax Field Service Solutions die uw totale buitendienst ondersteunt. Onze field service software is geheel op maat configureerbaar naar uw processen.
Ons doel is ervoor zorgen dat uw serviceorganisatie optimaal gebruik kan maken van onze field service software. Ontdek hier hoe we implementaties ondersteunen en diensten op maat leveren.