Volta Limburg

Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax bleek een perfecte match.

1

Mobiele applicatie

70+ 

Monteurs

8

Jaar klant

120.000

Klanten

Een optimale service met slimme vragenlijsten

Samen met de vijf andere servicepartners van Essent, zorgt Volta Limburg voor een landelijke dekking op het gebied van cv-ketels, warmtepompen, onderhoud, zonne-energie, isolatie en ventilatie. Om kwaliteit te waarborgen is een goede informatievoorziening onmisbaar. Bart Zorge, Coördinator Operations bij Volta Limburg, vertelt: “In het verleden werd er gewerkt met verschillende papieren vragenlijsten waarop processen beschreven stonden. Als er zaken in bepaalde formulieren gewijzigd moesten worden, was dit altijd erg tijdrovend. Daarnaast raakten formulieren kwijt, konden gegevens niet digitaal worden verwerkt, was de doorlooptijd lang en was de informatievoorziening onoverzichtelijk.”

Standaard software, configuratie op maat

Om processen te digitaliseren en hiermee de servicemonteurs van betere informatie te voorzien, werd Connect software van Sigmax geïmplementeerd. Deze standaard software is geheel op maat configureerbaar en dat bleek een ideale uitkomst te zijn voor Volta Limburg. “Ondanks dat het standaard software is, is het helemaal ingericht zoals wij dat graag willen. De slimme vragenlijsten kunnen we eenvoudig configureren en te allen tijde aanpassen. Daarnaast heeft de servicemonteur altijd de juiste informatie bij de hand en staat alles direct in het ERP-systeem”, aldus Zorge.

Naast de huidige digitale vragenlijsten is ook de woningchecklist samen met Sigmax ontwikkeld. Deze checklist zorgt ervoor dat de servicemonteurs klanten kunnen adviseren op het gebied van nieuwe diensten en producten zoals: warmtepompen, isolatie, ventilatie en zonne-energie. Ook conditiemetingen, het registreren van onveilige situaties en het afsluiten van contracten kan via de slimme vragenlijsten. Bart Zorge: “Via de koppeling tussen ons ERP-systeem en Connect kunnen we dankzij de woningchecklist onze klanten gericht informatie toesturen over de producten waarin ze interesse hebben getoond. Hierdoor hebben we de verkoopcijfers hard omhoog zien gaan”.

Korte lijnen

Inmiddels werken de 72 servicemedewerkers al ruim acht jaar met Connect naar alle tevredenheid.  Vooral de duidelijke manier van werken wordt als zeer prettig ervaren. Bart Zorge: “De software is overzichtelijk opgebouwd en komt precies overeen met de eisen die wij hebben. De servicemonteurs hebben altijd alle gegevens bij de hand en worden ook opgeslagen wanneer er geen bereik is. Zeker in een gebied zoals Limburg met buurlanden als België en Duitsland is het prettig dat gegevens gebufferd worden en niet verloren raken bij verlies van dekking. Hierdoor kunnen de monteurs altijd goed hun werk kunnen doen. ”

Zorge voelt zich daarnaast altijd betrokken bij de laatste releases van de software. “We kunnen een goede terugkoppeling geven over de software en dit wordt goed opgepakt door Sigmax Field Service Solutions. De lijnen met Sigmax zijn altijd erg kort en dat is prettig werken”.

Meer over Field Service Solutions 

Sigmax praktijkcases

Duijvelaar Pompen

Met ruim 335 medewerkers en een productiecapaciteit van 100.000 pompen per jaar is Duijvelaar Pompen marktleider op het gebied van centrifugaalpompen en drukverhogingsinstallaties voor drink- en proceswatertoepassingen. Om een optimale service te garanderen maken de 50 monteurs van Duijvelaar Pompen al negen jaar gebruik van Connect, de field service software van Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

Lees deze caseCheck alle cases

Welzorg

De ruim 80 servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg. Daarbij reserveert en plant Connect (spoed)reparaties en berekent hij de meest optimale routes voor de monteurs. De mobiele applicatie ondersteunt hen bij hun werkzaamheden op locatie.

Lees deze caseCheck alle cases

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax Field Service Solutions hielpen de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met