Klantcommunicatie Sigmax

Klantcommunicatie verbeteren

Uw klanten verwachten proactief, realtime en via een kanaal naar keuze te worden geïnformeerd over de status van hun serviceverzoek. Om te voldoen aan deze verwachting, moet u afzien van papieren formulieren en excelsheets voor het plannen diensten. Inzage in de actuele status van de service aanvraag, zowel voor, tijdens als na de afhandeling, vergt een automatische benadering.

Continu klantcontact

Om aan de hedendaagse klantverwachting te voldoen is field service software met geavanceerde klantcommunicatiemogelijkheden essentieel. Hiermee houdt u de klant via e-mail of SMS doorlopend op de hoogte. Dit helpt klanten hun tijd te plannen en voorkomt frustratie. Mocht de klant niet meer ter plaatse zijn wanneer de service is afgerond, dan wordt een automatische afmelding verzonden.

Field service software helpt u ook tijdens de klus bij het communiceren met de klant. Bijvoorbeeld bij het uitvoeren van inspecties en probleemanalyses. Een geconfigureerde field service oplossing stelt uw medewerker in staat de juiste vragen te stellen. De resultaten worden automatisch teruggekoppeld naar uw ERP systeem en als rapport met één druk op de knop verstuurt naar uw klant.

Daarnaast kunnen prestaties inzichtelijk worden gemaakt door uw klant om feedback te vragen na het bezoek. De resultaten zullen u helpen verder door te groeien naar een klantgedreven service organisatie.

Top features

SMS, e-mail of WhatsApp notificatie

Vragenlijsten en checklists

Klanttevredenheid meten

Connect Field Service Software helpt u verder

Het Connect Field Service platform biedt uw organisatie uitgebreide mogelijkheden om klantcommunicatie te optimaliseren:

  • Notificaties – Houd uw klant (automatisch) op de hoogte via e-mail, SMS of WhatsApp tijdens verschillende stappen in het service proces.
  • Configurabele vragenlijsten – Stel uw medewerkers in staat op vastgestelde momenten een enquête of checklist in te vullen.
  • Klanttevredenheidsmetingen – Geef uw klanten een stem en stel ze in staat u te voorzien van waardevolle feedback.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van onze field service software? Download dan onze brochure voor een uitgebreide beschrijving en overzicht van functionaliteiten.

    Vul hieronder uw gegevens in en ontvang onze gratis brochure.

    Sigmax praktijkcases

    Case

    Bendertechniek

    Bendertechniek levert draai-, frees- en slijpmachines voor de verspanende metaal- en kunststofverwerkende industrie. De servicedienst bestaat uit 20 buitendienstmedewerkers die dagelijks in zowel Nederland als België machines plaatsen en onderhouden. Om de administratieve afhandeling van de servicewerkzaamheden verder te optimaliseren koos Bendertechniek voor de field service software van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Duijvelaar Pompen

    Met ruim 335 medewerkers en een productiecapaciteit van 100.000 pompen per jaar is Duijvelaar Pompen marktleider op het gebied van centrifugaalpompen en drukverhogingsinstallaties voor drink- en proceswatertoepassingen. Om een optimale service te garanderen maken de 50 monteurs van Duijvelaar Pompen al zes jaar gebruik van Connect, de field service software van Sigmax.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Onderhoud Enschede

    Onderhoud Enschede BV verzorgt met 275 medewerkers in opdracht van de gemeente het onderhoud en de aanleg van openbare ruimtes in Enschede. De planning en uitvoering van de werkzaamheden werden eerst handmatig en middels papieren werkbonnen geregistreerd. Om dit proces efficiënter in te richten, koos Onderhoud Enschede voor het digitale planbord van Clixz en de buitendienst software van Sigmax

    Lees deze caseCheck alle cases

    Case

    Volta Limburg

    Met ruim 60 servicemedewerkers zorgt energieleverancier Volta Limburg dagelijks voor het warmtecomfort van ruim 120.000 eindklanten. Om af te stappen van alle papieren formulieren zochten zij naar software die de stap naar volledige digitalisatie kon realiseren. De field service software van Sigmax Field Service Solutions bleek een perfecte match.

    Lees deze caseCheck alle cases

    Oplossing overzicht

    Met Connect Field Service software en kennis van onze consultants helpt Sigmax u te ontwikkelen tot een klantgedreven serviceorganisatie.

    Connect software

    Connect, dé basis voor succes in elke buitendienst.

    Lees verder

    Connect diensten

    Met onze verschillende diensten denken we mee over uitdagingen en zorgen we voor een probleemloze implementatie.

    Lees verder