Uw klanten verwachten proactief, realtime en via een kanaal naar keuze te worden geïnformeerd over de status van hun serviceverzoek. Om te voldoen aan deze verwachting, moet u afzien van papieren formulieren en excelsheets voor het plannen diensten. Inzage in de actuele status van de service aanvraag, zowel voor, tijdens als na de afhandeling, vergt een automatische benadering.
Om aan de hedendaagse klantverwachting te voldoen is field service management-software met geavanceerde klantcommunicatiemogelijkheden essentieel. Hiermee houdt u de klant via e-mail of SMS doorlopend op de hoogte. Dit helpt klanten hun tijd te plannen en voorkomt frustratie. Mocht de klant niet meer ter plaatse zijn wanneer de service is afgerond, dan wordt een automatische afmelding verzonden.
Field service software helpt u ook tijdens de klus bij het communiceren met de klant. Bijvoorbeeld bij het uitvoeren van inspecties en probleemanalyses. Een geconfigureerde field service oplossing stelt uw medewerker in staat de juiste vragen te stellen. De resultaten worden automatisch teruggekoppeld naar uw ERP systeem en als rapport met één druk op de knop verstuurt naar uw klant.
Daarnaast kunnen prestaties inzichtelijk worden gemaakt door uw klant om feedback te vragen na het bezoek. De resultaten zullen u helpen verder door te groeien naar een klantgedreven service organisatie.
Het Connect Field Service platform biedt uw organisatie uitgebreide mogelijkheden om klantcommunicatie te optimaliseren:
Met de Connect Field Service software en kennis van onze consultants helpt Sigmax u te ontwikkelen tot een klantgedreven serviceorganisatie.
Connect is dé field service oplossing van Sigmax Field Service Solutions die uw totale buitendienst ondersteunt. Onze field service software is geheel op maat configureerbaar naar uw processen.
Ons doel is ervoor zorgen dat uw serviceorganisatie optimaal gebruik kan maken van onze field service software. Ontdek hier hoe we implementaties ondersteunen en diensten op maat leveren.