Motrac

Kwaliteit en een hoge servicegraad; kenmerken die Motrac, de totaalaanbieder van interne logistieke oplossingen en in België ook van reinigingsoplossingen, treffend omschrijven. Om reparaties, onderhoud en keuringen succesvol uit te voeren, maken de 240 servicemedewerkers van Motrac Intern Transport in Nederland en Motrac nv in België, gebruik van Connect: de field service software van Sigmax. Al sinds 2013 werken Motrac en Sigmax samen en de afgelopen jaren leidde dit tot een stabiele oplossing voor de volledige buitendienst.

11

Jaar klant

240

Servicemedewerkers

2

Landen

1

Oplossing

Met vier vestigingen in Nederland en drie in België is Motrac een toonaangevende totaalaanbieder van interne logistieke oplossingen zoals heftrucks, reachtrucks en (geautomatiseerde) orderpickers. Technisch specialist software support, Marco De Juncker, vertelt: “Negen jaar geleden hebben we voor onze gehele buitendienst gekozen voor de combinatie van de planningssoftware van ORTEC en de buitendienstoplossing van Sigmax. Ik ben vanaf de implementatie van beide oplossingen betrokken geweest en ben nog steeds blij met deze keuze.”

Gestroomlijnde facturatie

De monteurs van Motrac registreren iedere dag hun gewerkte uren in Connect. Dankzij de op maat geconfigureerde urenregistratie is het facturatieproces versimpeld: “We werken met verschillende codes voor de registratie van storingen, service en onderhoud. Monteurs kunnen zelf codes toekennen aan hun werkzaamheden, waardoor alle gewerkte uren op de juiste manier worden gefactureerd.”

Wanneer een reparatie van Motrac onder de garantie valt, kan dit worden toegevoegd aan de werkbon in Connect. Hierdoor kunnen werkzaamheden direct gefactureerd worden aan leveranciers. “Ook deze automatische koppeling heeft bijgedragen aan een geoptimaliseerd facturatieproces”, aldus Marco De Juncker.

Standaard software voor specifieke processen

De monteurs van Motrac werken in zowel Nederland als België met Connect. De standaard software van Sigmax is voor beide landen op maat geconfigureerd om specifieke processen te ondervangen.  Een voorbeeld hiervan zijn de jaarlijkse BMWT-keuringen in Nederland, welke kwaliteit borgen van periodieke veiligheidskeuringen op werkmaterieel. De keuringen worden uitgevoerd door de buitendienstmedewerkers van Motrac.

Marco vervolgt: “De heftrucks moeten volgens de Arbowet jaarlijks gekeurd worden en het keuringsproces is geheel geconfigureerd in de standaard software.” De richtlijnen hiervoor zijn in beide landen verschillend. Zowel in Nederland als in België hebben we dit keuringsproces kunnen configureren in de standaard software, rekening houdend met de onderlinge verschillen.”

Stabiliteit

Marco De Juncker is na elf jaar nog steeds tevreden over de field service software van Sigmax. “Connect is een stabiele oplossing en hierdoor kunnen de monteurs bijna altijd hun werk doen.”

Bent u benieuwd naar alle mogelijkheden van Connect? Download hieronder vrijblijvend de brochure met een overzicht van de functionaliteiten.

Download brochure 

Sigmax praktijkcases

Bendertechniek

Bendertechniek levert draai-, frees- en slijpmachines voor de verspanende metaal- en kunststofverwerkende industrie. De servicedienst bestaat uit 20 buitendienstmedewerkers die dagelijks in zowel Nederland als België machines plaatsen en onderhouden. Om de administratieve afhandeling van de servicewerkzaamheden verder te optimaliseren koos Bendertechniek voor de field service software van Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Duijvelaar Pompen

Met ruim 335 medewerkers en een productiecapaciteit van 100.000 pompen per jaar is Duijvelaar Pompen marktleider op het gebied van centrifugaalpompen en drukverhogingsinstallaties voor drink- en proceswatertoepassingen. Om een optimale service te garanderen maken de 50 monteurs van Duijvelaar Pompen al negen jaar gebruik van Connect, de field service software van Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Onderhoud Enschede

Onderhoud Enschede BV verzorgt met 275 medewerkers in opdracht van de gemeente het onderhoud en de aanleg van openbare ruimtes in Enschede. De planning en uitvoering van de werkzaamheden werden eerst handmatig en middels papieren werkbonnen geregistreerd. Om dit proces efficiënter in te richten, koos Onderhoud Enschede voor het digitale planbord van Clixz en de buitendienst software van Sigmax

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met