Welzorg maakt gebruik van Field Service Suite

Welzorg

De servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg.

Welzorg brengt mensen verder

Servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag (revalidatie)hulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg. Daarbij reserveert en plant Connect (spoed)reparaties en berekent hij de meest optimale routes voor de monteurs. De mobiele applicatie ondersteunt hen bij hun werkzaamheden op locatie.

Altijd capaciteit voor spoedreparaties

Als een hulpmiddel defect raakt, belt de klant naar Welzorg. De medewerker van Welzorg plant met behulp van Connect de meest geschikte afspraak in met de klant. “Het komt bijna dagelijks voor dat klanten per direct geholpen moeten worden omdat ze zonder hulpmiddel niet mobiel zijn en daardoor niet naar buiten kunnen of in het ergste geval in bed moeten blijven liggen”, vertelt Doets. “Het plansysteem houdt rekening met spoedgevallen door standaard een aantal uren per dag voor spoedgevallen te reserveren”. Is gedurende de dag de planning niet volledig opgevuld, dan voegt de planning automatisch andere klussen toe waarna de monteurs de meest optimale planning inzien op hun device. “Zo kunnen we altijd spoedreparaties uitvoeren waarbij de reeds ingeplande reparaties in tact blijven. Zo staan onze monteurs nooit onnodig stil omdat de planning niet sluitend is”, licht Doets toe.

Snelle registratie en een goede service

Geen enkel hulpmiddel is hetzelfde en Welzorg beschikt dan ook over ruim 100.000 artikelen die monteurs eventueel inzetten bij reparaties. Connect maakt het voor de monteurs via het mobile device inzichtelijk welke artikelen ze voor de werkdag moeten inladen in hun servicebus. “Aan de hand van een paklijst bekijken ze welke artikelen ze nodig hebben. Zo zijn de monteurs altijd met de juiste spullen onderweg”, aldus Doets. “Op het moment dat de monteur de reparatie heeft afgerond, registreert hij eenvoudig middels een barcode welke onderdelen er zijn ingezet, zodat de voorraad inzichtelijk blijft.”

Flexibel en robuust systeem

Met Connect registreren monteurs, ook als zij tijdelijk geen internetverbinding hebben, eenvoudig hun werkzaamheden. De gegevens worden frequent opgeslagen en direct naar kantoor verstuurd zodra er verbinding is met het netwerk. Daarbij is Connect flexibel in te richten naar het proces van de monteurs. Doets licht een voorbeeld toe: “De monteurs laten nu eerst de klant tekenen voor akkoord en handelen later de interne registratie af. Voorheen moest de klant hierop wachten, maar met Connect gaat de afhandeling voor de klant nu sneller”.

Meer weten over Connect? Klik hier

Waarom kiezen voor Sigmax

20

Jaar ervaring

5

Business units

6

Expertises

350

Klanten
wereldwijd

200+

Sigmax professionals

51

IT specialisten

78

Software Developers

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC & Sigmax hielp de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met