Blog

Tel eenvoudig, efficiënt en snel busvoorraden met Cycle Counting

Iedere serviceorganisatie heeft er mee te maken; de jaarlijkse (bus)voorraadtelling. Niet alleen belangrijk voor de Belastingdienst, maar ook voor het garanderen van een optimale service. Wanneer een monteur een opdracht niet kan voltooien, zorgt dit voor frustratie bij uw eindklant.

Om voorraden te controleren wordt er vaak voor gekozen om alle bussen minimaal één dag per jaar ‘binnen’ te houden. Dit proces is erg kostbaar omdat er op deze dag beperkte service geleverd kan worden. Met de nieuwe functionaliteit van Connect; Cycle Counting, is dit nu verleden tijd.

Cycle Counting 

Met deze nieuwe inventarisatiemethode wordt niet meer één keer per jaar de voorraad in zijn totaliteit geteld, maar een aantal keer per jaar gedeeltelijk. Uw servicemedewerkers tellen meerdere keren per jaar de artikelen uit hun eigen busvoorraad. Hierdoor kunnen monteurs de voorraadtelling tussen de werkopdrachten door uitvoeren en hoeven ze niet één hele dag hun servicewerkzaamheden neer te leggen.

De voorraadtellingen kunnen vanuit het ERP-systeem direct in de mobiele applicatie van Connect worden aangeboden, waarna de resultaten automatisch worden terug gecommuniceerd naar het ERP-systeem. Bij het starten of afsluiten van een werkopdracht wordt de monteur geattendeerd op de openstaande voorraadtelling. Deze tellingen zijn niet verplicht, uw medeweker kan zelf bepalen wanneer hij of zij de busvoorraad telt. Hierdoor wordt de belangrijkste taak van uw monteur, namelijk het snel leveren van de gevraagde service, niet verstoord.

De combinatie van Cycle Counting en de mobiele applicatie van Connect zorgen voor een minimale verstoring van werkzaamheden, terwijl het maximale rendement wordt behaald. U krijgt een continu, accuraat en kostenbesparend beeld van de busvoorraden, zonder dat de service eronder lijdt. Dit betekent tijdsbesparing voor uw servicemedewerkers en een boost van uw klantgerichtheid.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Cycle Counting voor uw servicebedrijf? Vul dan uw gegevens in via onderstaand contactformulier en wij nemen vrijblijvend contact met u op.

U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 56 vestigingen en een mobiele service zorgen de 250 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de Field Service organisties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases