Blog

8 voordelen van papierloos werken voor uw buitendienst

De wereld om ons heen is steeds meer aan het digitaliseren. Ook field serviceorganisaties blijven hierin niet achter en de overstap naar geheel papierloos werken hoeft dan ook niet groot te zijn. Wanneer uw organisatie nog geen digitale transformatie heeft ondergaan en nog steeds op papier werkt, leest u hier de 8 voordelen om gebruik te maken van een mobiele softwareoplossing.   

  1. Aanpasbaar naar verschillende bedrijfsprocessen
    Wanneer u nog op papier werkt is het lastig om vernieuwde of wisselende bedrijfsprocessen door te voeren. De formulieren moeten worden bijgewerkt en afgedrukt.
    Met een betrouwbaar mobiel softwarepakket kunt u vanuit één app uw werkprocessen in configurabele workflows vastleggen. Door het gebruik van checklists en vragenlijsten kunt u alle gewenste informatie vastleggen.
  2. Duidelijkere verslaglegging
    Met mobiele software kunt u direct vanuit een app foto’s en schetsen maken en deze bij de werkopdracht opslaan. Om beelden beter toe te lichten kunt u aantekeningen toevoegen. Voor het opbouwen van een dossier of het afhandelen van verzekeringswerk is deze optie een groot voordeel ten opzichte van het werken met papier.
  3. Een betere routeplanning en navigatie
    Door het gebruik van mobiele software kunt u efficiënter omgaan met de routeplanning. U kunt realtime zien waar uw medewerkers zich bevinden en hierdoor prioriteit geven aan opdrachten, inclusief spoedorders. Daarnaast kan de medewerker direct navigeren vanuit een mobiele applicatie. Hierdoor zijn externe navigatiesystemen niet meer nodig en heeft de monteur voortaan alle informatie in één toestel.
  4. Efficiënter plannen
    Helaas komt het voor dat medewerkers een klus niet in één keer afkrijgen. Ook voor uw klant is dit vervelend en tijdrovend. Vanuit een goede mobiele oplossing kan er direct een nieuwe vervolgafspraak gepland worden doordat de monteur inzicht heeft in de planning. Hierdoor hoeft de klant niet eerst te wachten op een voorstel vanuit het hoofdkantoor en draagt dit bij aan een hogere klanttevredenheid.
  5. Altijd de juiste informatie bij de hand
    Wanneer uw monteur werkt met mobiele software heeft hij altijd inzicht in contractinformatie en details van een opdracht. Zo kan hij direct controleren of een reparatie onder de garantie of servicecontract valt. Om zowel boven- als ondergronds te kunnen werken is Connect software van Sigmax niet afhankelijk van netwerkservice. Wel zo makkelijk.
  6. Snelle en betrouwbare facturatie
    Het komt regelmatig voor: een monteur voert een spoedreparatie uit en had vooraf niet de juiste papieren bij zich. Wanneer zulke ad-hoc werkzaamheden niet geregistreerd worden kan de klant niet gefactureerd worden. Of de monteur vergeet de gebruikte materialen te registeren waardoor u opbrengsten misloopt.Doordat mobiele field servicemanagement software alles in realtime registreert is er duidelijk zicht op welke werkzaamheden worden uitgevoerd en welke materialen gebruikt zijn. Dit verkort uw facturatiecyclus en zorgt voor een efficiënte en betrouwbare manier van factureren.
  7. Een hogere klanttevredenheid
    Wanneer uw monteur niet de juiste materialen bij zich heeft, moet hij nogmaals terugkomen om de reparatie te voltooien. Gelukkig kunt u deze situaties voorkomen met goed voorraadbeheer door field servicesoftware. Vanuit de applicatie heeft uw monteur bijvoorbeeld direct inzicht in de magazijnvoorraad én de voorraden van collega’s in de buurt. Zo kan hij de reparatie vaak alsnog in één keer afronden wat zorgt voor een tevreden klant.
  8. Eenvoudig koppelen met externe systemen
    Door te werken met mobiele software, is integratie met externe apparaten eenvoudig. Zo maakt de monteur direct vanuit Connect gebruik van de barcode scanners op de handheld. Artikelinformatie hoeft hierdoor niet meer handmatig worden ingevoerd. Een goede field servicesoftware oplossing kan ook gekoppeld worden aan een (mobiele) printer en pinautomaat waardoor de monteur eenvoudig papieren kan printen en direct aan de deur kan afrekenen. Daarnaast kan er direct gekoppeld worden met een ERP-systeem, waardoor de facturatiecyclus sneller gaat. Dit gaat vele malen sneller dan wanneer er met papier gewerkt wordt.Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw serviceorganisatie? Neem vrijblijvend contact op met Sigmax Field Service Solutions. 

U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons

Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 56 vestigingen en een mobiele service zorgen de 250 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om landelijk een snelle service aan klanten mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de Field Service organisties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases