connect planning
Blog

Uitgelicht: Connect Planning

Wat levert het op als u afspraken met klanten voor uw buitendienst inzichtelijk maakt en optimaal inplant? Niet alleen in termen van tijd en geld valt er veel te verdienen. De voordelen zijn veel breder.

Digital Transformation Freek Van Bokhoven

op 27 aug 2018

Planning vervult een belangrijke rol in het bedrijfsproces voor organisaties die field services aanbieden. Maar het genereren van een optimale planning is voor deze organisaties een uitdaging. Elke monteur heeft immers zijn eigen werkgebied en/of klantenkring. Ook speelt mee dat ze soms van huis vertrekken, maar dan eerst langs de zaak moeten voor materialen. Komt er een spoedklus tussendoor? Dan speelt niet alleen de beschikbaarheid en de nabijheid van de monteurs een rol, maar ook hun kwalificaties en de voorraad in de bus. Het heeft immers geen zin om een monteur naar een storing te sturen zonder verstand van zaken en zonder de vereiste onderdelen en gereedschappen. Kortom, een planning die niet efficiënt is ingeregeld, zorgt voor vertraging, extra kosten en een verlaagd concurrentievoordeel, wat uw klanttevredenheid niet ten goede zal komen.

Snellere en betere service

U wilt juist tevredener klanten. Daarom is het essentieel dat uw buitendienstmedewerkers zich aan hun afspraken houden. Met Connect Planning plant u (of uw klant) afspraken in tijdsblokken van 2 uur en informeert u de klant tot 1 uur voor aankomst over de verwachte aankomsttijd. Per e-mail of SMS. Uw planners krijgen bovendien extra informatie beschikbaar om eventuele problemen telefonisch op te lossen.

Voordelen Connect Planning

Connect Planning geeft een beter inzicht in uw planning. Dit maakt eerder ingrijpen mogelijk en laat u betere beslissingen maken. Wat merken gebruikers van Connect Planning?

  • Minder reistijd en reisafstand
  • Betere inzet van buitendienstmedewerkers en competenties
  • Minder in- en outbound telefoonverkeer
  • Minder niet-thuis afspraken
  • Gebruik van heldere tijdvensters in plaats van dagdelen
  • Bevestiging per e-mail of SMS
  • Herplanmogelijkheid via het web met responsecode
  • Dataverrijking van contactgegevens met (mobiele) nummers en/of e-mailadressen van klanten
  • Extra beschikbare informatie voor planners en servicemedewerkers
  • Klant kan zelf online afspraken herplannen
  • Bulkplanning en herplanning mogelijk vanuit planbord

Connect Planning staat voor innovatie, gebruiksgemak en efficiency.

Meer weten of een afspraak maken?

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van Connect Planning voor uw organisatie? Neem contact op voor meer informatie of een vrijblijvende kennismaking.

 

Digital Transformation

Freek Van Bokhoven

Freek van Bokhoven is Business Unit Manager bij Sigmax. Hij richt zijn focus op de digitale transformatie van service-organisaties.

Meer blogs van Freek
Sigmax praktijkcases

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de Field Service organisties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Wooncorporatie De Key

Ruim 40 vakmannen van Wooncorporatie De Key verlenen huurders dagelijks de best mogelijke service. Sigmax hielp de Amsterdamse woningcorporatie bij de overstap naar een nieuwe mobiele applicatie ter ondersteuning van de serviceorganisatie.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met