Afbeelding gebouw van Woonstichting De Key

Wooncorporatie De Key

Ruim 40 vakmannen van Wooncorporatie De Key verlenen huurders dagelijks de best mogelijke service. Sigmax hielp de Amsterdamse woningcorporatie bij de overstap naar een nieuwe mobiele applicatie ter ondersteuning van de serviceorganisatie.

40

Vakmannen

9

Jaar klant

1

Standaard field service oplossing

Woonstichting De Key is een Amsterdamse woningcorporatie met een bezit van ruim 37.500 verhuureenheden (woningen, kamers en bedrijfspanden) verspreid over Amsterdam, Zandvoort en Diemen. De belangrijkste taken van De Key zijn het verhuren, onderhouden, renoveren en ontwikkelen van huurwoningen. Hierbij vormen woonstarters een speerpunt.

Optimale ondersteuning van alle processen

Functioneel beheerder Martijn Grosveld was namens De Key betrokken bij de recente implementatie van Connect van Sigmax Field Service Solutions. De Key was op zoek naar een vervanger voor de verouderde PDA applicatie, vertelt hij. “We zochten naar een applicatie die de vakmannen ondersteunt, stabiel is en makkelijk om mee te werken.” Connect van Sigmax werd als een uitkomst gezien. De mobiele applicatie biedt De Key veel functionaliteiten en inrichtingsmogelijkheden, waardoor de processen van de woningstichting goed ondersteund worden.

“Sigmax is een partij die duidelijk is, snel schakelt, denkt in oplossingen en een goed beeld heeft van wat er speelt bij corporaties”, zegt Grosveld. Zo’n veertig vakmannen werken ondertussen met de Sigmax applicatie. Allen geven aan zeer tevreden te zijn over de werking van de applicatie. Vooral de stabiliteit van de software en het feit dat ze nog maar een device (de telefoon) mee moeten dragen wordt als prettig ervaren. Grosveld beschouwt de samenwerking met Sigmax dan ook als zeer vruchtbaar.

Vakman in de wijk

De Key stelt huurders centraal en wenst met ze in contact te blijven door per wijk of per gebouw vaste vakmannen in te zetten. Het grote voordeel hiervan is dat deze specialisten in direct communiceren met huurders en de wijk als geheel goed leren kennen. Met Connect signaleren de vakmannen aan te pakken zaken, waarbij in overleg met huurders wordt overgegaan tot reparatie. Daarnaast kunnen huurders ook via de website reparatieverzoeken indienen.

‘Sigmax heeft een goed beeld van wat er bij corporaties speelt’

Eén van de functionaliteiten die De Key gebruikt is de module uren- en materiaal registratie. Hiermee verzamelt de woonstichting informatie over opdrachten. Met deze informatie kunnen zij processen als het voorraadbeheer verder optimaliseren. In een volgende fase wil De Key ook de fotomodule in gebruik te nemen. Bij een werkopdracht kan daarmee een foto op locatie worden gemaakt en opgestuurd naar het centrale systeem. Grosveld: “Door de vele mogelijkheden kunnen we onze serviceorganisatie steeds beter inregelen. Sigmax helpt ons hier bij.”

Connect van Sigmax is gekoppeld aan Key2Wocas van Centric. Daarnaast gebruikt De Key voor het plannen OSP. Dankzij de koppeling tussen de systemen komt informatie eenvoudig beschikbaar. Die informatie biedt inzicht in geleverde serviceprestaties waardoor De Key makkelijker kan inspelen op behoeften van huurders.

Meer over Sigmax Connect 

Waarom kiezen voor Sigmax

25

Jaar ervaring

3

Business units

4

Landen actief

360+

Klanten

2

Offices

79

Software Developers

150+

Sigmax Professionals

100%

Empowering Professionals Everywhere

Ontdek Sigmax

Sigmax expertises

Sigmax helpt professionals een stuk efficiënter en prettiger te werken. We ontwikkelen innovatieve software voor het openbaar vervoer, handhavingsorganisaties, gemeenten, field service organisaties en beveligingsbedrijven. Bekijk hier onze expertisegebieden.

Bekijk al onze oplossingen

Wat is uw doel?

Ontdek waarmee wij uw organisatie kunnen helpen. Of bekijk hier wat wij voor onze klanten realiseerden.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Wat we voor klanten realiseerden
Bekijk ook de volgende oplossingen