Blog

Uitgelicht: Connect Mobile

De mobiele oplossing van Sigmax is in een gloednieuw jasje gestoken. Het nieuwe ontwerp optimaliseert de gebruikerservaring en sluit aan op de verwachting van gebruikers anno 2018.

Marc Jacobs

op 05 jul 2018

Gebruiksvriendelijkheid van Connect Mobile is één van de speerpunten van Sigmax. De applicatie wordt 24/7 gebruikt voor registratie van complete werkprocessen. Meer dan 6.000 professionals in het veld maken dagelijks gebruik van de mobiele oplossing van Sigmax.

De mobiele oplossing van Sigmax heeft een sterke focus op het realiseren van een hoogwaardige en efficiënte gebruikerservaring, die consistent is op zowel telefoon als tablet. Met Connect 4.0 hebben we de gebruikerservaring van onze software naar een hoger niveau weten te tillen. Bijgaand een korte impressie wat je als gebruiker kunt verwachten.

Hoofdmenu

Een belangrijke aanpassing die gedaan is in onze mobiele oplossing is de menuweergave die is aangepast. In het nieuwe menu kun je makkelijk terug naar je taak zonder dat je hoeft te switchen van scherm. Daarbij krijgen verplichte invoervelden automatisch een extra benadrukking, zodat een vakman snel en effectief de juiste registratie kan invoeren. Je kunt bij dit menu komen vanuit elk onderdeel van de app.

Als uitbreiding op de hoog-configureerbare workflows, heeft Sigmax nieuwe samenvattingsschermen ontwikkeld. Hierin zijn onder andere geregistreerde foto’s, ingevulde inspectielijsten en belangrijke klant- en objectinformatie zichtbaar. Meegestuurde bijlagen zijn nu ook eenvoudig te herkennen in de samenvattingsschermen. De gebruiker hoeft nu veel minder te klikken en werkt daarmee sneller en effectiever.

voorbeeld schermen Connect Mobile

Statusinformatie

Bij de module materiaalregistratie is het aantal kliks ook verminderd. Middels barcodescanning is volautomatische artikelinvoer mogelijk. Bijkomend voordeel van het redesign is dat de schermen minder ‘druk’ over komen op de medewerker. Het afsluiten van een melding of werkopdracht is verbeterd. Het is nu mogelijk om uw bedrijfsspecifieke statussen te integreren in Connect Mobile. Zo spreekt u in de gehele keten in dezelfde termen, waardoor er geen aannames meer gemaakt hoeven te worden. Sigmax combineert flexibiliteit en werkprocessen in deze nieuwe schermen, waarbij verplichte items een incomplete registratie voorkomen.

Contact

Connect biedt veel goeds en er staan ons nog een hoop nieuwe dingen te wachten. Wil je graag meer weten over Connect of heb je vragen? Neem dan contact met mij op.

Marc Jacobs

Marc Jacobs is Product Manager bij Sigmax Field Service Solutions

Meer blogs van Marc
Sigmax praktijkcases

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de serviceorganisaties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax Field Service Solutions.

Lees deze caseCheck alle cases

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax Field Service Solutions hielpen de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases
Sigmax empowers professionals samen met