Bluace

Innovatie door standaardisatie: dát is waar ERP-implementatiespecialist Bluace voor staat. Op basis van het Microsoft Dynamics 365 Business Central platform, helpt de Rotterdamse organisatie servicebedrijven bij het digitaliseren én standaardiseren van bedrijfsprocessen. Om organisaties naast een ERP-systeem ook te helpen bij de digitale afhandeling van serviceorders, ging Bluace op zoek naar een partner op het gebied van field service software. Sigmax bleek de perfecte match.

2

Jarige samenwerking

4

Gezamenlijke klanten

2

Georganiseerde events

1

Naadloze integratie

Focus op standaardisatie

Managing Partner bij Bluace Mark Landman vertelt: “Onze strategie is om niets zelf te maken. We kiezen ervoor om ons compleet te focussen op standaardisatie. Hierdoor garanderen we een langere levenscyclus, hogere betrouwbaarheid en minder omkijken in vergelijking met maatwerkoplossingen.

We zagen bij serviceorganisaties de vraag naar een totaaloplossing voor het gehele serviceproces toenemen. Met een totaaloplossing bedoel ik: ERP, planning en mobiel. Om dit aan te bieden, gingen we op zoek naar een partner die standaard field service software levert.”

Schoenmaker blijf bij je leest

Landman vervolgt: “We hebben er specifiek voor gekozen om niet zelf een standaard field service oplossing te ontwikkelen. Bij Bluace focussen we ons 100% op het ERP-systeem en daar ligt onze kracht. Als je alles doet, doe je niks goed in mijn ogen. Buitendienstoplossingen maken is specialistisch werk en dat moeten we er niet bij willen doen. We hebben genoeg kennis, maar we willen er geen expert in worden.”

“Dat specialisme heeft Sigmax wel in huis omdat ze zich al jaren volledig focussen op hun standaard buitendienstoplossing. Dankzij succesvolle gezamenlijke implementaties bij klanten zijn we in 2021 een partnership aangegaan met elkaar. We hebben in het eerste jaar direct vier gezamenlijke klanten verwelkomd.”

Korte lijntjes

Bluace is nu in staat om een totaaloplossing te bieden voor het gehele serviceproces. Deze bestaat uit Microsoft Business Central als ERP-systeem, de planoplossing van ORTEC en Sigmax Connect als buitendienstoplossing. “Een totaaloplossing is nodig in de markt die we betreden. Ook al zijn we drie verschillende organisaties, we werken samen als één bedrijf. Het prettige aan samenwerken met Sigmax zijn de korte lijntjes. Het voelt niet alsof we te maken hebben met een ander bedrijf. Het is meer als twee afdelingen binnen één organisatie die samenwerken. Er heerst echt een samengevoel en dat is prettig”, aldus Landman.

Naast de prettige communicatie is er nog een ander voordeel in de samenwerking. Landman: “Sinds we partners zijn is er ook een nieuw saleskanaal ontstaan. Dat is niet geheel onbelangrijk. Wij openen deuren voor Sigmax en dat doen ze andersom ook.”

De kracht van specialisten

“We hebben allemaal ons eigen specialisme en daar ligt onze kracht. Sigmax focust zich 100% op hun buitendienstoplossing en is expert op dit gebied. Hiermee halen serviceorganisaties dus drie specialisten in huis als ze kiezen voor ons en daarmee onderscheiden we ons van andere leveranciers.  Daarnaast hebben we door de samenwerking veel meer ontwikkelkracht dan wanneer je in je eentje het hele portfolio moet beheren. We spelen op deze manier sneller in op marktontwikkelingen of de wens van de klant”, aldus de Managing Partner.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een partnership met Sigmax?

Lees meer over partnerships

Sigmax praktijkcases

FLS VISITOUR

Een goede planning is essentieel voor serviceorganisaties. Daarom koppelt onze field service oplossing Connect met een groot aantal plansystemen. Zo ook met FLS VISITOUR. De opdrachten die gepland worden in de planoplossing van FLS, worden digitaal afgehandeld via Connect’s mobiele applicatie. 

Lees deze caseCheck alle cases