Field Service Groei Model

Field Service Groei Model

Hoe groeit u naar een klantgedreven organisatie? Wat zijn de mogelijkheden? Waar sta ik op dit moment? Ons Field Service Groei Model ™ is het antwoord voor een klantgedreven toekomst met uw serviceorganisatie als vertrekpunt. Ontdek met ons Field Service Groei Model hoe u kunt inspelen op veranderingen en kansen optimaal kunt benutten.
Vraag een gesprek aan

Klaar voor een succesvolle toekomst

Groeien naar een efficiënte en klantgedreven serviceorganisatie begint bij strategie. Wat is uw missie? Wat is uw visie? Het antwoord op deze vragen bepaalt uw DNA.

Uit ervaring weten wij dat geen enkele serviceorganisatie op dezelfde manier werkt. Daarom willen we u graag goed leren kennen. Wat zijn uw doelen en KPIs? Wilt u meer omzet behalen of focust u zich op klanttevredenheid? Hoe presteert uw serviceorganisatie nu? Zijn uw medewerkers tevreden met de huidige manier van werken? Zijn uw klanten tevreden over uw serviceorganisatie? Is er voldoende draagvlak voor verandering?

Field Service Groei Model

Uiteindelijk bepalen uw organisatiebehoeftes en doelstellingen waar uw kansen en mogelijkheden liggen. Ons Field Service Groei Model ™ helpt u om uw groeifases inzichtelijk te krijgen en wat u moet doen om de volgende stap te zetten. Samen met u maken we een concreet plan voor de toekomst. In dat plan worden uw doelen en KPIs vertaalt naar de gewenste service-capabilities waar u de meeste vruchten van plukt. Waar nodig ondersteunen wij u bij elke stap in het proces.

FieldServiceGrowthModel

In 4 stappen naar een succesvolle serviceorganisatie

Doelen & KPI's

We bepalen samen realistische doelen en KPI’s

Analyse

We analyseren uw huidige werk- en serviceprocessen

Roadmap

We creëren een strategische roadmap met benodigde service capabilities

Ondersteuning

We selecteren de juiste oplossingen en ondersteunen u met een succesvolle realisatie

Inspelen op veranderingen met de juiste service capabilities

Service capabilities bepalen de klantvriendelijkheid en efficiëntie van uw serviceorganisatie. Afhankelijk van uw doelen en de groeifase van uw organisatie heeft u vandaag bepaalde capabilities nodig, maar morgen misschien niet meer. Want de uitdagingen van vandaag zijn mogelijk geen uitdagingen meer van morgen. Maar hoe zet u de volgende stap? In het Field Service Groei Model ™ vindt u een aantal groeifases van een serviceorganisatie. Sigmax helpt u bij het succesvol transformeren van uw organisatie naar de volgende groeifase.

  • Wilt u zich met name concentreren op het kunnen uitvoeren van zoveel mogelijk opdrachten met uw beschikbare workforce? Dan kunnen de Service Essentials capabilities u verder helpen.
  • Wilt u ook meer  klanttevredenheid behalen tijdens de uitvoering van de complete service-keten? Dan passen de Service Engagement capabilities misschien beter bij u.
  • Richt u zich al op operational excellence? Kies dan voor Service Excellence dat u helpt bij het verkrijgen van meer inzichten waarmee u processen optimaliseert.

Service Essentials

Capabilities die kostenbesparingen realiseren en efficient werken mogelijk maken

  • Plannen
  • Order afhandeling
  • Tijd- en Kilometerregistratie
  • Materiaalverbruik
  • Navigatie
  • Proof of delivery

Service Engagement

Capabilities die uw klant centraal stellen en meer omzet genereren

  • Locatie services
  • Factuurberekening
  • Voorraad & Logistiek
  • Smart Forms
  • Document Exchange
  • Klant historie
  • Service historie

 

Service Excellence

Capabilities die inzicht geven in uw eigen processen en verbetering mogelijk maken

  • Object based service & inspectie
  • Bill of materials
  • Contracten & garanties
  • Mobiele betalingen
  • Self-service support
  • Subcontractor support
  • Data warehouse
  • Decision support
Ontdek in 1 minuut hoe wij u succesvol laten groeien
Ontdek hoe we uw helpen uw doelen te realiseren

Connect

Connect is het mobiele softwarepakket voor serviceorganisaties die succesvol willen groeien.

Ontdek meer

Support & Ondersteuning

Uw serviceorganisatie wil optimaal gebruik maken van onze oplossingen. Daarvoor leveren we de beste support en ondersteunende diensten.

Ontdek meer 

Field Service Academy

We verzorgen diverse gebruikerstrainingen voor een excellent gebruik en beheer van mobiele software en mobile devices in uw organisatie.

Vraag informatie aan

Sigmax praktijkcases

Case

Carglass

Vanuit 58 vestigingen en een mobiele service zorgen de 350 monteurs van Carglass dagelijks voor een vakkundige reparatie en vervanging van autoruiten. Om een snelle service aan klanten landelijk mogelijk te maken, digitaliseerde Carglass de serviceplanning en de werkbonnen met Connect.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Geas, Kemkens en Energiewacht Groep

Geas Energiewacht, Kemkens en Energiewacht Groep zetten de volgende stap in buitendienst-automatisering en het mobiele werken met Connect van Sigmax. Hiermee zijn de Field Service organisties klaar om beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften en de bijbehorende werkzaamheden van de monteurs.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Maas International

Om ervoor te zorgen dat klanten dagelijks van hun kopje koffie kunnen genieten, stuurt Maas International BV een 800-tal monteurs en operators op weg om automaten te onderhouden, bij te vullen en waar nodig te repareren. Connect ondersteunt de monteurs en planners optimaal bij deze taak.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Saval

Voorheen planden de monteurs van brandbeveiligingsspecialist Saval zelf hun route en hielden met de hand inspectierapporten bij. Nu gaat alles digitaal met de softwareoplossingen van ORTEC & Sigmax.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Teeuwissen

De rioolreinigingsexperts van Teeuwissen Rioolreiniging werken met Connect van Sigmax. Circa 100 professionals registreren met de mobiele softwareoplossing van Sigmax hun werkzaamheden digitaal waardoor het bedrijf uit Huizen voorgoed vaarwel zegt tegen de papieren werkbonnen.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Welzorg

De servicemonteurs van Welzorg repareren elke dag zorghulpmiddelen zoals rollators, scootmobielen en rolstoelen. “Connect maakt het mogelijk om onze klanten spoedig te helpen op een zo efficiënt mogelijke manier”, vertelt Sabine Doets, Manager ICT bij Welzorg.

Lees deze caseCheck alle cases

Case

Woningcorporatie De Alliantie

De Alliantie heeft ‘hart voor wonen’  en besloot om de field service voor reparatie en inspectie van bijna 60.000 woningen te automatiseren. ORTEC en Sigmax hielpen de woningcorporatie hierbij.

Lees deze caseCheck alle cases
Wat gebruikers vinden van onze oplossingen

“Sigmax heeft jarenlange ervaring met het uitrollen van mobility bij bedrijven, wil begrijpen hoe onze medewerkers werken en dacht volledig met ons mee.”

 

John Huitink – Geas

“Groot voordeel van Sigmax oplossing is dat alle gegevens na het gereed melden van de werkbon beschikbaar zijn. Zo kunnen we de facturatie veel eerder starten”

 

Mark Mes – Carglass

“Er worden nu meer orders per dag uitgevoerd. Door normtijden te stellen voor leveringen werken we veel efficienter. Hierdoor is bovenal de service naar de klant vergroot”

 

Klaas Berends – Medux